نگاهی به ابرخودرو 1000 اسب بخاری فارادی

خودرواسپرت

- 97/09/12
نگاهی به ابرخودرو 1000 اسب بخاری فارادیطرح مفهومی تمام الکتریکی فاردای فیوچر که خودروی برای آینده است این کمپانی‌ها که فناوری و خودروسازی را ترکیب کرده در سال 2016بسیار پرسروصدا وارد شد برخلاف سال‌های دور که کمپانی‌های بزرگ عرصه‌ی فناوری که CES را به سلطه‌ی خود در می‌آوردند، در سال‌های اخیر این کمپانی‌های تازه تاسیس هستند که بسیاری از توجهات را با فناوری‌ها و محصولات جدید به سوی خود جلب می‌کنند. Faraday Future را نیز باید جزو این کمپانی‌ها حساب کردفارادی فیوچر، یک مدل مفهومی خلق کرده تا آینده بشریت را دستخوش تغییر کند بنابراین تیمی از بزرگترین شرکت‌های موجود جمع‌آوری کرده است تا در این طرح بزرگ کمک کرده و برنامه‌های این خودرو را هر چه بیشتر گسترش دهند
نگاهی به ابرخودرو 1000 اسب بخاری فارادی
در رونمایی از این خودرو، بسیاری انتظار داشتند که فارادی، اولین خودروی طراحی مفهومی خود را برای آینده نمایش دهد. خودرویی که انتظار می‌رفت رقیبی جدی برای تسلا مدل S و X محسوب شود. اما در عمل شاهد یک هایپرکار الکتریکی بودیم. این خودرو به‌طور کامل گویی از یک کهکشان دیگر وارد شده و بیشتر خودنمایی قدرت طراحی و مهندسی در یک کار جدی است.

فارادی فیوچر از حمایت LeTV چین برخوردار است و منابع مالی این کمپانی از طریق این کمپانی چینی که به نتفلیکس چین شهره شده، تامین می‌شود. خودروی مفهومی این کمپانی FFZERO1 نام دارد که در واقع یک نمونه‌ی الکتریکی با قدرت 1000 اسب بخاری است.از برخی جهات این خودرو به مدل مفهومی دیوانه کننده ویژن گرن توریسمو شباهت دارد ولی این مدل بسیار کاربردی‌تر و به وسیله پیشرانه و سیستم انتقال قدرت خیلی پیشرفته‌تر هدایت می‌شود.

خودروی کانسپت FFZERO1 از یک پلتفرم به معنای واقعی ماژولار استفاده کرده است که به‌هیچ‌عنوان در بازار پیدا نمی‌شود به‌طوری‌که این پلتفرم به‌طور ویژه برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است تا بر روی پلتفرم‌های موجودی که موتور احتراقی بر روی آن‌ها نصب و دست‌کاری می‌شوند قرار نگیرد. این پلتفرم دارای قابلیت‌های متعددی است و امکان انتخاب نقاط گوناگون برای نصب موتور بر روی آن وجود دارد و همچنین ترکیب‌های تمام چرخ محرکه، دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب برای آن قابل‌برنامه‌ریزی است.

نکته‌ی جالبی که در مورد این خودرو می‌توان اشاره کرد، تک سرنشینه بودن این خودروی مفهومی یا به بیان بهتر، سوپر خودروی مفهومی الکتریکی است.
advertising