معرفی خودرو مفهومی ب ام و ویژن i NEXT

خودرولوکس

- 97/09/02
معرفی خودرو مفهومی ب ام و ویژن i NEXTشرکتهای خودرو ساز آلمانی وبخصوص بی او وی همیشه نگاه ویژه ای به خودرو های آینده داشته است طراحی وساخت خودرو های خودران والکتریکی از جمله این تلاشهای آنها است وچندی پیش با معرفی مدل مفهومی خودرو ویژن i NEXT عملکرد خود را ثابت کرده است اولین تصاویر رسمی از کراس‌اور/هاچ‌بک مفهومی و الکتریکی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست (BMW vision i NEXT) در منتشر شد. این تصاویر که پیش نمایش مدل تولیدی خودروی برقی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست در سال 2021 است
معرفی خودرو مفهومی ب ام و ویژن i NEXT
این خودروی نمایشگاهی با ظاهر آینده نگرانه خود طراحی فوق العاده زیبایی داشته و رینگ‌های بزرگ 24 اینچی آن بر این زیبایی‌ها افزوده‌اند. تزئینات آبی رنگ به پیشرانه الکتریکی آن اشاره دارند، تزئینات فیبر کربن به معماری سبک وزن آن اشاره می‌کنند و بدون وجود یک موتور احتراق داخلی که نیاز به خنک شدن داشته باشد، در قسمت،جلو پنجره طراحان بی ام و سنسورهای سیستم خودران ویژن i NEXT را قرار داده‌اند.

نخستین چیزی که در مورد طراحی ویژن i NEXT جلب توجه می‌کند، شکل چراغ‌های جلو آن است. این چراغ‌های بسیار نازک به یک نوار مشکی رنگ متصل شده‌اند که تا انتهای گلگیر جلو امتداد پیدا می‌کند. در نمای جلو یک ویژگی مهم دیگر هم به چشم می‌خورد و آن، طراحی خاص جلو پنجره است که حالتی H شکل دارد و ب ام و باز هم از اصول خود برای طراحی جلو پنجره کوتاه نیامده. در مجموع باید بگوییم طراحی ویژن i NEXT آنقدرها عجیب و خارق‌العاده نیست و برخلاف بسیاری از کانسپت‌ها، این خودرو قابلیت رسیدن به خط تولید را دارد.

با نگاه به آینه‌های جانبی می‌توان به استفاده از دوربین با تقلید از خودروسازان پیشگام مانند آئودی و لکسوس پی برد. استفاده از رینگ‌های بزرگ و سانروف گلخانه‌ای متمایز روی ستون وسط مشهود است. کراس‌اور مفهومی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست همچنین دارای تغاری بزرگ گلگیر عقب و سقف نسبتا صافی است که به اسپویلر عقب منتهی می‌شود
ب ام و ویژن i NEXT به رانندگی خودکار سطح 5 مجهز شده که به معنی رانندگی تمام خودکار است هرچند از این تکنولوژی به دلیل عدم تکامل برای بسیاری از مردم هنوز غیر قابل اعتماد است. باواریا برای اینکه رانندگی خودکار را در i NEXT پیاده سازی کند، از 33سنسور استفاده کرده. باید بگوییم این خودرو می‌تواند شکاف بین امروز و آینده را پُر کند و ما را به رسیدن به آینده و آرزوهایمان امیدوار کند.

فضای کابین رویکرد متفاوتی دارد، زیرا دارای طراحی مینیمالیستی و عمدتا بدون دکمه و تریم است. در عوض راننده کراس‌اور الکتریکی بی‌ام‌و ویژن آی-نکست، پشت فرمان مستطیل شکل قرار می‌گیرد و به صفحه داشبورد دیجیتال "شناور" نگاه می‌کند. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی بزرگی در کنار آن قرار دارد و به نظر می‌رسد که قاب فلزی داشته باشد.
advertising