مشخصات اولین خودرو تورینگ تمام برقی کوپرا e-Racer

خودرواسپرت

- 97/09/01
مشخصات اولین خودرو تورینگ تمام برقی کوپرا e-Racerبرند تازه تاسیس کوپرا که تحت مالکیت سئات می باشد از اولین خودرو تورینگ تمام برقی دنیا رونمایی کرد این خودرو ساز پس از رونمایی از کراس‌اور آته‌کا، مدل مسابقه‌ای TCR و هاچ‌بک مفهومی ایبیزا، قصد دارد وارد حیطه بزرگان با قدرت بالا شود کوپرا e-Racer نه تنها ظاهری فوق‌العاده دارد بلکه قادر است پرفورمنسی گیرا را نیز ارائه کند
مشخصات اولین خودرو تورینگ تمام برقی کوپرا e-Racer
کوپرا ای ریسر به لطف پیشرانه تمام برقی خود قدرت خروجی 670 اسب بخار دارد. این تورینگ بر اساس لئون TCR طراحی شده است، با این تفاوت که به جای پیشرانه درون سوز از یک پیشرانه تمام برقی استفاده می‌کند.این نیروی زیاد باعث می‌شود ای ریسر قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب می‌رساند کوپرا e-Racer شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

مقداری از انرژی تلف‌شده در ای ریسر حین ترمز به باتری پک 65 کیلوواتی باز می‌گردد و راننده در تعیین میزان انرژی مورد نظر برای بازیابی، حق انتخاب دارد. بخش جلوی سیستم تعلیق، شباهت زیادی به مدل استاندارد TCR دارد و بخش پشتی با اتصال چند سو مخصوص ای ریسر طراحی شده است.مجموعه باتری e-Racer دارای 6077 سلول بوده و وزن 450 کیلوگرمی دارد که یک‌سوم وزن خودرو بوده می‌تواند در 40 دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود.

خودروی مورد بحث به اندازه لامبورگینی اوراکان LP610-4 سریع بوده اما اوراکان سقف سرعت بالاتر یعنی 325کیلومتر در ساعتی دارد. این امر باعث شده سئات به تولید خودرویی الکتریکی اشاره کند که قدرت محصولی بنزینی را عرضه می‌کند.
داخل کابین نیز شاهد نصب رول کیج، فیبر کربن زیاد، فرمان بسیار خاص و سه صفحه‌نمایش جدا هستیم.زیر پوست این خودرو شاسی سئات لئون وجود دارد که به روایت تولید کنندگان از امنیت بالایی برای حضور در مسابقات مختلف دارد
advertising