مشخصات خودرو لوکس مرسدس بنز S500

خودرولوکس

- 97/08/13
مشخصات خودرو لوکس مرسدس بنز S500مرسدس بنز برای سال ۲۰۱۸ اقدام به عرضه‌ی موتورهای جدیدی برای لوکس ترین سدان خود یعنی مدل S کلاس کرده است که البته از بین تغییرات اعمال شده برای سال ۲۰۱۸ باید مهم ترین آنها را بازگشت موتور ۶ سیلندر بنزینی به اتاق S کلاس دانست.
مشخصات خودرو لوکس مرسدس بنز S500
شرکت دایملر برای پیشرانه کلاس S از موتورهای درون سوزنی استفاده می کند اما در مرسدس بنز S500 اقدام به رونمایی از پیشرانه‌ی جدیدی با نام M256 کرده است که جدیدترین پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی درون‌سوز این شرکت به شمار می‌رود و برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته است.
مرسدس بنز با تولید M256، یکی از سنت‌های سال‌های اخیر خود یعنی پیشرانه‌های V6 را کنار گذاشته و دوباره همانند قدیم به پیشرانه‌های شش سیلندر خطی روی آورده است. البته این به معنای وجود ایراد در پیشرانه‌های V شکل نیست، بلکه شاید مهندسان مرسدس بنز به این نتیجه رسیده‌اند که شش سیلندر خطی بهتر است. همچنین پیشرانه‌ی M256 به سیستم برقی ۴۸ ولتی مجهز است (خودروهای معمول از سیستم برقی ۱۲ ولتی استفاده می‌کنند) و این مورد سبب شده تا بتوان از واترپمپ و کمپرسور قدرتمند کولر برقی در این خودرو استفاده کرد. آلترناتور (دینام) این پیشرانه نیز با موتور استارتر به‌صورت یکپارچه ساخته شده‌اند که مجموعه‌ی آن‌ها با نام استارتر ژنراتور یکپارچه (ISG) شناخته می‌شود. طراحی این سیستم به این شکل است که یک موتور الکتریکی روی میل‌لنگ پیشرانه سوار است که موقعیت دقیق آن در بین پیشرانه و جعبه‌دنده است. در این پیشرانه در کنار توربوشارژرهای معمول از سوپرشارژر برقی نیز استفاده شده است.

از آنجایی که موتورهای برقی این قابلیت را دارند تا صد درصد توان خود را از لحظه‌ی آغاز حرکت تولید کنند، استارتر ژنراتور یا (ISG) می‌تواند نیروی خود را به پیشرانه انتقال دهد و یک استارت بدون تأخیر و سریع برای بنز S500 به ارمغان بیاورد. میزان گشتاور در این خودرو آن‌قدر بالا است که حتی در صورت روشن بودن سیستم کنترل کشش (TCS) نیز می‌توانید صدای تایرهای عقبی را دربیاورید.

عملکرد مرسدس بنز S500 در یک کلام، عالی است؛ به‌طوری که وقتی حالت رانندگی خودرو را در وضعیت اقتصادی (ECO) قرار دهید، پیشرانه‌ی خودرو در هنگام حرکت به‌طور مکرر روشن و خاموش می‌شود. اما به دلیل عملکرد بسیار نرم این پیشرانه که به لطف حذف تسمه‌های گوناگون به دست آمده است، تنها راهی که می‌توانید با آن خاموش و روشن شدن پیشرانه را تشخیص دهید نگاه کردن به عقربه‌ی دورسنج موتور است. همچنین از آنجایی که S کلاس لوکس‌ترین محصول مرسدس بنز است و عایق‌بندی صوتی کابین آن به بهترین نحو ممکن انجام شده، هنگام روشن و خاموش شدن پیشرانه، هیچ صدایی به گوش نمی‌رسد سواری با این خودرو شبیه به پرواز بوده و بدون توجه به پوشش مسیر، بهترین کیفیت رانندگی برای راننده و سرنشینان فراهم شده و این ابرقدرت آلمانی حتی کوچک‌ترین تکانی را در هنگام عبور از دست‌انداز‌ها به کابین منتقل نمی‌کند.
advertising