بنز 450SLC اتاق شکاری پیش قراول محبوبیت مرسدس

خودروکلاسیک

- 97/08/07
بنز 450SLC اتاق شکاری پیش قراول محبوبیت مرسدسمرسدس بنز 450 در دو نسخه SL و SLC با کد اتاق های R107 و C107 تولید شده است . مرسدس های اس ال از سال 1971 تا 1989 تولید شده است و دارای سقف دو حالته کروک و فلزی جدا شونده می باشند و بنز های اس ال سی دارای سقف فلزی می‌باشند و از سال 1971 تا 1981 تولید شده اند.
بنز 450SLC اتاق شکاری پیش قراول محبوبیت مرسدس
بزرگترین فرق اس ال با اس ال سی در نمای کنار و شیشه عقب کناری می باشد. در نسخه اس ال پنجره تمام شیشه و بزرگتر از اس ال سی می باشد. در اس ال سی نیمی از شیشه با حالت کرکره ای ثابت پوشیده شده است. این نوع بنز در دونسخه اروپایی و سفارش آمریکا به ایران وارد شده است. مهمترین وجه تمایز ظاهری در مدل های آمریکایی 4 چراغ گرد بودن چراغ های جلو، سپر بلندتر با نسبت فاصله از اتاق با سیستم جک دار که همین سپر بلند دلیل بر نامگذاری سپر آمریکایی گشت و همجنین وجود راهنما در زیر سپر می باشد.

اکثر مدل ها دارای موتور 8 سیلندر خورجینی 350 و 450 هستند و تعداد کمی هم با موتور شش سیلندر 280 وجود دارد که قدرت موتور نسخه های شش سیلندر 280 در زمان تولید در حدود 185 اسب بخار بوده است و نسخه های هشت سیلندر نیز در بهترین حالت 225 تا 240 اسب بخار (500 SL/SLC) می باشند که قدرت را راهی چرخ های عقب می کردند.
میزان محبوبیت و خلاقیت در طراحی هر خودرو را می توان از اقبال مصرف کنندگان به نسل‌های قبل‌تر آن کمپانی دانست. که می توان مرسدس بنز را پیش قراول محبوبیت مدل های پیشین علاوه بر مدل‌های جدید دانست. یکی از محبوب ترین مدل های بنز، مرسدس اتاق 107 می باشد که در زمان ورود به ایران به اتاق شکاری شهرت یافت. این مدل امروزه همچنان در صدر محبوب ترین ها می‌باشد،

این روزها مرسدس بنز های سری SL و SLC در زمره محبوب ترین خودروهای کلاسیک موجود در کشور طبقه بندی می شود و در نمونه های بکر و کم کارکرد از قیمت قابل توجه چند صد میلیونی برخوردارند. شاید برخی از کلکسیونرهای خودرو بر این باور باشند که زمانی خودرو ارزشمند می شود که فقط به تعداد اندک تولید شده باشند که این مورد قبول نگارنده نیست ولی اگر این سخن اندکی صحیح باشد در مورد تک تک مدل های تولید شده مرسدس بنز باید گفت که ارزش کلکسیونی دارند و همچون جواهری هستند که بر جمال و صلابت استفاده کننده می افزایند و همچون گنجی هر روز ارزش افزوده پیدا می کنند.
advertising