رونمایی از شاسی بلند روسی لادا ویژن 4x4

خودروآفرود

- 97/09/05
رونمایی از شاسی بلند روسی لادا ویژن 4x4شرکت خودروسازی روسیه‌ای لادا یک اس‌یووی مفهومی تهاجمی و چهار چرخ محرک جدید را رونمایی کرده است که ممکن است هدف آن از رونمایی این خودرو، پایان دادن به امپراطوری لادا نیوا باشد. لادا ویژن 4x4 مفهومی با دارابودن طرحی X شکل روی درها، طرحی T مانند روی سقف و فضای کابینی مدرن، بسیار جلب توجه می‌کند.مدل مفهومی لادا ویژن 4x4 یکی ازخودروهای جذاب موجود در نمایشگاه خودروی موسکو 2018بود
رونمایی از شاسی بلند روسی لادا ویژن 4x4
ویژن 4×4با رینگ‌های بزرگ 21 اینچ و رنگ برنز، شباهت بسیاری به رنو یا داچیا داستر فعلی دارد که طرح X شکل لادا در نمای جلو، نیمرخ و عقب آن استفاده شده است. طرح X در تمام بخش‌های این مدل مفهومی جذاب مانند چراغ‌های عقب و جلو، برجستگی جانبی درها، جلوپنجره و حتی دریچه‌های هوای کابین به‌کار برده شده است. نکته‌ی جالب این است که جلوپنجره‌ی ویژن مفهومی لادا با داشتن تزئینات کروم شباهت بسیاری به محصولات میتسوبیشی، دارد. در واقع هر دو برند لادا و میتسوبیشی عضوی از اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی هستند؛ رنو در لادا و نیسان در میتسوبیشی سهم بیشتری دارند.

شاید این خودرو به دلیل فضای کابین زمخت برای مکان‌های شهری مناسب نبود، اما به دلیل دارابودن مزایایی همچون وزن سبک، جعبه دنده قدرتمند و سنگین، قفل دیفرانسیل و زاویه حمله و فرار مطلوب، عملکرد بسیار خوبی در پیمودن مسیرهای بیراهه از خود نشان می‌دادطی سال‌های گذشته لادا موفق شده تا سهم 20 درصدی از بازار خودرو در روسیه را به خود اختصاص دهد
ویژن 4×4 حدود 4.2متر طول دارد (حدود 10سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل دوم داستر) و عبور از مسیرهای آف‌رود و ناهموار، تخصص اصلی آن خواهد بود. برخلاف کراس‌اور رومانیایی، شاسی‌بلند روسیه به گیربکس دستی با نسبت دنده‌های بالا و پایین، ارتفاع قابل توجه از سطح زمین و سپرهای کوتاه برای مانور بهتر در مسیرهای خاکی مجهز شده است.

طراحی داخلی این خودرو امروزی و آینده نگرانه بوده و نسبت به نیوا کاملا متفاوت است. تودوزی مشکی/طوسی با دوخت نارنجی رنگ فضای کابین را بسیار جذاب، اسپرت و جوان پسند کرده که این ترکیب رنگ روی داشبورد و رودری‌ها نیز دیده می‌شوند. طراحی کلی این خودرو نسبت به طراحی محصولات پیشین لادا به روزتر و جذابتر است، اما این خودرو هرچه باشد یک خودروی مفهومی بوده و نسخه تولیدی نیست، اما اگر روزی تولید شود، قطعا به خودروی محبوبی تبدیل خواهد شد.
advertising