مقایسه دو نسل از پورشه 911 کررا

خودروسایر

- 97/09/12
مقایسه دو نسل از پورشه 911 کرراپورشه 911یک خودرو لوکس 2 درب اسپرت از این کمپانی است. نخستین نسل این خودرو در سال 1963یا 1342شمسی با کد 901 رونمایی شد و از آن زمان تاکنون 7 نسل از این خودرو محبوب به تولید و عرضه در سراسر جهان رسیده است. در طراحی ظاهری پورشه 911، تلفیقی از خصوصیات کلاسیک به‌همراه پارامتر‌های مدرن و به‌روز طراحی به چشم می‌خورداز زمان معرفی در طراحی این خودرو تغییرات زیادی صورت گرفته اما نکته‌ حائز اهمیت این است که طراحی اولیه این خودرو هنوز اصالت خود را حفظ کرده و چراغ‌های گرد جلو و موتور عقب این افسانه آلمانی هنوز به همان صورت پابرجاست.
مقایسه دو نسل از پورشه 911 کررا
پورشه 911 جدید به‌صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو نه تنها جدیدترین محصول اشتوتگارتی‌ها بوده بلکه ادای احترامی به نسل‌های پیشین 911 اسطوره‌ای محسوب می‌شود. در نگاه اول و دوم و سوم، نسل جدید این خودرو که با کد 992 شناخته می‌شود تفاوت چندانی با نسل پیشین ندارد. البته تفاوت‌هایی وجود دارد که برای تشخیص آن‌ها باید وقت گذاشته و دو خودرو را بغل‌به‌بغل پارک کنید. در این صورت می‌توانید تفاوت‌ها را تشخیص دهید.

911دهه هفتاد میلادی از نظر طراحی روی نسل جدید این خودرو تأثیر داشته است. بله تغییرات اعمال شده چشمگیر نیستند اما ما کاپوت عضلانی عقب را دوست داریم. همچنین شما متوجه خواهید شد گوشه‌های کاپوت تیزتر بوده و بجای انحنا از زاویه‌ها سود برده شده است. پورشه می‌گوید این رویه در جای‌جای نسل جدید 911 به چشم می‌خورد. نمای جلو این قضیه را به خوبی نشان می‌دهد، جایی که ورودی‌های هوای مستطیلی شکل جای ورودی‌های گرد نسل قبل را گرفته‌اند با سرراست تر شدن زاویه ی دید تشخیص تفاوت چراغ های عقب آسان تر و بهتر صورت می گیرد. اینجاست که می توان طراحی نمای عقب 911 جدید را دل پذیرتر از نسل پیشین دانست

کابین 911 کررا متفاوت‌تر از نسل پیشین خود به نظر می‌رسد! با باز شدن درب خودرو و به هنگام مواجه شدن با کنسول میانی، به یاد پورشه پانامرا خواهید افتاد و لوکس شدن کابین کاملا محسوس است. داخل کابین این خودرو نیز پوشیده از چرم قرمز و جذاب و دلرباست. در این بخش فقط دریچه‌های تهویه مطبوع کنسول میانی و چند قسمت دیگر به رنگ مشکی دیده می‌شوند
دید راننده ایده‌ی بهتری از کاکپیت 911جدید ایجاد می‌کند. خطوط پهن و گسترده‌ی داشبورد کاملاً قابل‌توجه بوده اما یک مورد کاملاً برای طرفداران 911آشناست و آن‌هم موقعیت مرکزی دورشمار پیشرانه است.
advertising