اولین خودرو آفرود پورشه

خودروآفرود

- 97/08/26
اولین خودرو آفرود پورشهپورشه ۵۹۷ خودرویی است که در سال‌های ۱۹۵۵ – ۱۹۵۸میلادی تولید شده‌است.این خودرو در کلاس خودروی بیابانگرد قرار گرفته است داستان ساخت پورشه آفرودی از زمان ساخت یک خودرو برای ارتش آلمان آغاز شد در آن زمان ارتش آلمان خواهان خودرویی سریع، سبک و چابک بود و پورشه در این ویژگی‌ها تخصص داشت؛ اما علاوه بر این‌ها، دولت به خودرویی با قابلیت اعتماد بالا، مناسب برای آفرود و سادگی تعمیر و نگهداری نیاز داشت.
اولین خودرو آفرود پورشه
هرچند پورشه تجربهٔ زیادی در این زمینه نداشت اما دست به کار شد و خودرویی بنام تایپ 597 Jagdwagen را تولید کرد خودروی بسیار ساده‌ای بود که تنها 870کیلوگرم وزن داشت. تایپ 597به نسخهٔ اصلاح شده‌ای از پیشرانهٔ چهار سیلندر پورشه 356مجهز شده بود که حدود 50 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را برای خودرو فراهم می‌ساخت.

نیروی این موتور توسط یک گیربکس چهار سرعته انتقال پیدا می‌کرد که به یک دندهٔ اضافهٔ آفرود هم مجهز بود. این ویژگی می‌توانست سیستم انتقال قدرت را بین دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک تنظیم کند. در هنگام فعال شدن این سیستم، تایپ 597می‌توانست از شیب‌های 65درصد بالا برود. اگر به نظر شما این ویژگی‌ها به اندازهٔ کافی چشمگیر نیستند، باید بدانید که این خودرو توانایی شناور شدن در آب را هم داشت که آن‌را به وسیلهٔ نقلیهٔ ایده‌آلی برای عبور از رودخانه‌ها تبدیل کرده بود. به همین دلیل نسخه‌های اولیهٔ 597 بدون درب ساخته شدند.

تایپ در سال 1955 به دولت آلمان ارائه گردیدو بعداً به نیروهای نظامی فرانسه و انگلستان هم نشان داده شد. سپس پورشه همچنان به توسعهٔ این خودرو به منظور آماده‌سازی برای تولید ادامه داد اما دولت نهایتاً با شرکت اتو یونیون قرارداد بست و بنابراین پورشه کار روی این پروژهٔ را متوقف کرد پورشه تا پیش از توقف پروژه درمجموع 71 دستگاه از آن‌را تولید کرد.

از این تعداد هم‌اکنون حدود 50 دستگاه باقیمانده است که گاهی اوقات برای فروش گذاشته می‌شوند
advertising