بررسی و مشخصات میتسوبیشی پاجرو 2016

خودروآفرود

- 97/08/15
بررسی و مشخصات میتسوبیشی پاجرو 2016میتسوبیشی پاجرو خودرویی اسپورت کاربردی یا SUV ست که از سال 1982 در کارخانه میتسوبیشی تولید می شود، نام میتسوبیشی برگرفته از نام گربه پامپا (Leopardus pajeros) می باشد که در مناطق جنوبی آرژانتین زندگی می کند. پاجرو در کلاس خودروهای اس یو وی سایز متوسط (Mid-size SUV) قرار دارد، و همچنین خودرویی ست چهار چرخ متحرک (دو دیفرانسیل).علیرغم اینکه این خودرو مدت‌های مدیدی در بازار حضور داشته اما پاجرو هنوز هم دنبال هدف اصلی و اولیه خود است، یعنی یک خودروی خانوادگی که توانایی آفرود بالایی داشته باشد.
بررسی و مشخصات میتسوبیشی پاجرو 2016
قدرت پاجرو یک پیشرانه توربودیزل 4 سیلندر و 3.2 لیتری است که 198 اسب بخار قدرت و 441 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس 5 سرعته اتوماتیکی جفت شده که می تواند به‌صورت دستی نیز تعویض دنده‌ها را انجام دهد. میتسوبیشی ادعا می‌کند که این خودرو در چرخه ترکیبی مصرف سوخت 9 لیتر در هر صد کیلومتری را نشان می‌دهد.در راه‌های باز، پاجرو سنگ محکی دینامیک و کارا نیست. پیشرانه‌ی دیزل پر سروصدا بوده و نیازمند زمان است تا به حداکثر گشتاور 441 نیوتون متری برسد.اما گیربکس خودرو به‌طور مؤثری عمل می‌کند. گیربکس 5 سرعته اتوماتیک کماکان از پیشروهای کلاس فاصله دارد اما تعویض‌های نرم و روانی را ارائه می‌کند.
پاجرو در ابتدا به‌صورت خودرویی دیفرانسیل عقب عمل می‌کند اما می‌تواند با استفاده از یک اهرم نیرو را به هر چهارچرخ انتقال دهد.برخلاف برخی از رقبا، فعال کردن سیستم چهارچرخ محرک در پاجرو باعث باز شدن دیفرانسیل می‌شود بنابراین خودرو می‌تواند در همه‌ی سطوح رانده شود. بسیاری از خودروهای دیگر در این کلاس نمی‌توانند به‌صورت فول تایم در حالت چهارچرخ محرک عمل کنند و آن‌ها با فعال‌سازی سیستم چهارچرخ محرک، دیفرانسیل مرکزی را قفل خواهند کرد.

کابین خودرو استایل مدرنی ندارد و در آن از مواد ارزان‌قیمت با طراحی سنتی استفاده شده است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی پاجرو که نمایی شبیه نمونه‌های ارزان‌قیمت دارد آسان است اما با حالت کلی خودرو همخوانی ندارد. هرچند که استفاده از تجهیزات مدرنی چون اپل کارپلی و اندروید اتو باعث شده تا خودرویی کهن‌سال وارد عصر مدرن شود. این سیستم همچنین با فعال‌سازی صدا عرضه می‌شود اما سیستم ناوبری به تلفن هوشمند محدود شده است. مزیت این سیستم این است که به‌روزرسانی‌های نقشه دائماً دریافت می‌شود اما نقطه‌ضعف هم این است که برای استفاده از سیستم ناوبری همواره نیازمند پذیرش تلفن همراه خواهید بود.
استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی آسان است اما فقدان دکمه‌ی صدا می‌تواند عجیب‌وغریب باشد، به‌ویژه در زمان‌هایی که باید فوراً صدا را کم یا زیاد کنید.
مجموعه‌ی بالای سیستم اطلاعات سرگرمی اطلاعات ضروری از قبیل کامپیوتر سفری و اطلاعات سیستم چهارچرخ محرک را در برمی‌گیرد. صفحه‌ی کیلومتر شمار نیز اطلاعاتی نظیر سیستم انتقال قدرت و حالت فعلی خودرو را نشان می‌دهد.

صندلی‌های راحت و بزرگی اتاق، فضای سر و پاها در جلو عالی است. وارد و خارج شدن به خودرو نیازمند برداشتن قدم بلندی است اما با وارد شدن به داخل کابین و قرار گرفتن در موقعیت راننده، به دید خوب نسبت به بیرون و جاده پی می‌برید.ردیف دوم صندلی‌ها نیز احساس‌برانگیز است و فضای کافی برای سرنشینان بزرگ‌سال و کودکان را فراهم می‌کند. صرف‌نظر از ارتفاع شیشه‌ها، سرنشینان می‌توانند به آسانی بیرون خودرو را نظاره‌گر باشند. برای سرنشینان ردیف دوم ورودی‌های سیستم تهویه در سقف با کنترل‌های انفرادی وجود دارد.ورود و خروج به ردیف سوم کار آسانی نیست. درحالی‌که صندلی‌ها به‌صورت تخت در کف خودرو می‌خوابند، وارد شدن به ردیف سوم صندلی‌های کاری زمان‌بر و سخت است.سرنشینان ردیف سوم نیز از دریچه‌های تهویه‌ی مخصوص خود استفاده می‌کنند.

دل‌پذیرترین جنبه‌ی پاجرو سواری آن است. سواری خودرو نرم و راحت است و همانی است که از خودرویی شبیه این انتظار می‌رود. در بخش جلو از سیستم تعلیق مستقل با فنرهای پیچشی و میله‌های تثبیت‌کننده استفاده شده است. بخش عقب نیز از سیستم تعلیق مستقل با فنرهای پیچشی چند اتصالی سود برده است.جایی که پاجرو می‌درخشد به طبیعت آفرود آن مربوط می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک پاجرو سه حالت محدوده‌ی بالا (دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به همراه دو دیفرانسیل با دیفرانسیل مرکزی قفل‌شده) و سه حالت محدوده پایین با قفل دیفرانسیل مرکزی دارد. درنهایت، دیفرانسیل عقب می‌تواند به‌صورت دستی و با فشردن یک دکمه قفل شود.
پاجرو از مرکز ANCAP پنج ستاره‌ی ایمنی دریافت کرده و می‌تواند انتخابی معقول برای کسانی که دنبال شاسی‌بلند 7 سرنشینه با قابلیت آفرود هستند محسوب شود.

advertising