مشخصات فورد رنجر رپتور 2018

خودروآفرود

- 97/08/11
مشخصات فورد رنجر رپتور 2018جدیدترین محصول فورد پیکاپ رنجر رپتور که در کلاس آفرود طراحی وتولید شده است این محصول، دارای ضربه‌گیرهای مسابقه‌ای فاکس، ارتفاع قابل‌ توجه سواری، پیشرانه ۲ لیتری بی‌توربو دیزلی و جعبه‌دنده‌ی نیمه اتوماتیک ۱۰ سرعته خواهد بود رپتوریک پیک‌آپ اسپرت دوکابین است که بر سرعت بالا در زمین‌های ناهموار تمرکز دارد
مشخصات فورد رنجر رپتور 2018
زیر کاپوت از پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر ردیفی دیزلی توین‌توربو استفاده می‌شود که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ برای افزایش بازدهی پیشرانه از دو توربوشارژر استفاده می‌شود و در سرعت‌های کم، توربوشارژر کم‌فشار بزرگ و پرفشار کوچک در کنار هم عمل می‌کنند تا قدرت بیش‌تر و واکنش‌پذیری سریع در دسترس قرار بگیرد. هنگامی که دور پیشرانه افزایش پیدا کرد، توربوشارژر پرفشار از مدار توسط سوپاپ بای‌-پس خارج می‌شود و توربوی کم‌فشار بزرگ تمام مسئولیت را بر عهده می‌گیرد تا گشتاور و قدرت بیش‌تری تولید شود.قدرت خروجی وانت فورد F150 رپتور ۴۵۰ اسب بخار است و ۲۵۰۶ کیلوگرم وزن دارد؛ ولی وانت فورد رنجر رپتور ۲۰۱۸ با این‌که قدرت کمتری تولید می‌کند، به میزان قابل توجهی سبک‌تر است. برای انتقال مناسب قدرت پیشرانه به چرخ‌ها از جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته نیمه اتوماتیک با نسبت دنده‌های نزدیک به هم استفاده می‌شود. تعویض دنده به‌صورت خودکار برنامه‌ریزی شده است؛ اما امکان تعویض دنده دستی هم برای علاقه‌مندان در دسترس قرار دارد.

حالت‌های عادی و اسپرت برای استفاده در جاده، همراه با چهار حالت اضافه برای خارج از جاده (آف‌رود) وجود دارد. حالت‌های چمن، ماسه و برف برای کاهش لغزش چرخ طراحی شده است . حالت گل‌ولای/ماسه برای دست‌یابی به حداکثر گشتاور و کشش در مسیرهای ناهموار آف‌رود به کار می‌رود. علاوه بر این‌ها، حالت صخره نیز وجود دارد که برای حفظ نرمی و کنترل‌پذیری حرکت در سطوح سنگی ناهموار و غیر قابل اعتماد استفاده می‌شود.

از لحاظ الکترونیکی، در وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور از سیستم فرمان صوتی فورد سینک ۳ برای کنترل پایداری خودرو، کنترل غلت‌زنی و چرخش، کنترل موج‌گیر تریلر، کمک استارت تپه، کنترل پایین آمدن از تپه، کنترل تطبیقی بار، فرمان قدرتی الکتریکی، دستیار نگهداری در مسیر حرکت و کنترل واژگونی استفاده شده است. سیستم ناوبری ماهواره‌ای (sat-nav) از جمله‌ دیگر امکانات استاندارد وانت فورد است که به راننده کمک می‌کند در سفرهای آف‌رود گم نشود. ورود به وانت رنجر رپتور بدون کلید و روشن کردن خودرو از راه دور امکان‌پذیر است. طرح زیبا و امکانات قابل‌ توجه در داخل خودرو همراه با روکش صندلی‌ها از چرم جیر، فضای جذابی برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.
advertising