ولوو از کامیون خودران FH16 خود با آزمایش در یک معدن رونمایی کرد

خودروسایر

- 97/09/20
ولوو از کامیون خودران FH16 خود با آزمایش در یک معدن رونمایی کردطی سال‌ها گذشته شرکت‌های فناوری مانند تسلا و اتو (Otto)، کامیون بدون راننده را توسعه داده‌اند. در سال 2016 کامیونت خودران اتو مسافت 193کیلومتری را در بزرگراه برای تحویل 50،000 قوطی نوشیدنی به‌طور خودران طی کرد. اخیراً ولوو تراکس (Volvo Trucks) با استفاده از 6دستگاه کامیون بدون راننده FH16 که برای حمل سنگ آهک در شرکت معدنکاری نروژی Brønnøy Kalk AS، فناوری خودروی خودران را به سطح بالاتری رساند.
ولوو از کامیون خودران FH16 خود با آزمایش در یک معدن رونمایی کرد
در نخستین آزمایش این ناوگان کامیون‌های خودران ولوو، به‌منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از اتفاقات ناگوار، دو راننده داخل کامیون حضور داشتند، ولی کامیون‌ها کاملاً به‌صورت خودران حرکت می‌کردند. وظیفه این کامیون‌ها حمل سنگ‌آهک از معدن به یک مکان دیگر در فاصله‌ای 5 کیلومتری است. بعد از بارگیری، کامیون با طی مسیری 100متری وارد یک مسیر به طول3.5کیلومتر می‌شود. بعد از این تونل، کامیون وارد جاده‌ای دیگر و نهایتاً، یک تونل دوم به طول 800متر خواهد شدکامیون در مرحله آزمایشی تمامی فرآیندها را موفقیت‌آمیز انجام داده که دستاورد بزرگی برای کمپانی ولوو در دنیای واقعی محسوب می‌شود.

در انتهای تونل دوم، کامیون‌های خودران ولوو به محل سنگ‌شکن وارد می‌شوند. در اینجا کامیون با دنده عقب به سمت سنگ‌شکن حرکت می‌کند تا سنگ آهک را درون دستگاه بزرگ خردکن بریزد. کامیون به دقت دستورالعمل خود را اجرا می‌کند و این عملیات، موفقیت بزرگی برای اولین آزمایش در شرایط واقعی و نقطه عطفی برای این شرکت است.
ولوو با تلاش فراهم برای مشتریانش انعطاف و کارایی بیشتری رقم می‌زند و از طریق فناوری‌های نوین قصد دارد بهره‌وری بیشتری را برای خریداران فراهم آورد
advertising