قدرتمند ترین محصول دایملر کامیون آروکس

خودروسایر

- 97/08/15
قدرتمند ترین محصول دایملر کامیون آروکستغییر و تحول در بخش کامیون سازی مرسدس با شتاب فراوان به پیش میرود کمپانی دایملر اعلام کرد که هر وسیله ای باید منحصراً در کار خاصی مورد استفاده قرار بگیرد و کامیون نیز از این قاعده مستثنا نیست و حرف ایشان با تولید کامیون مرسدس بنز Arocs که با هدف خدمت در بخش ساختمان سازی طراحی و تولید گردیده است، اثبات می شود.
قدرتمند ترین محصول دایملر کامیون آروکس
آکروس می تواند در هر لباسی در این بخش خدمت کند و در مدل های دو، سه و چهار محور و همچنین دیفرانسیل عقب و AWD در دسترس است. مدل های AWD مجهز به سیستم "نیروی کمکی هیدرولیکی" (Hydraulic Auxiliary Drive) و موتور الکتریکی درتوپی چرخ های جلو است. از موارد قابل توجه دیگر، استفاده از سیستم الکترو-هیدرولیک در مدل های هشت چرخ است. این سیستم برقی به کمک سیستم هیدرولیک فرمان می آید و با افزایش سرعت نحوه فرمان پذیری کامیون را تنظیم و کنترل می کند.

برای استفاده از آروکس در جاده های آف رود و بزرگراه ها، دو نوع شاسی مختلف وجود دارد که یکی دارای عرض کم تری است. البته بسته به نوع کاربری، انواع سیستم تعلیق متفاوت نیز قابل سفارش می باشد. طیف موتورهای این کامیون نیز متفاوت بوده و در 16 مدل و 4 حجم مختلف قابل نصب بر روی آن می باشد. قدرت این موتورها از 235 تا 617 اسب بخار متغیر بوده و همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 هستند.

درخور توجه ترین موتور برای آروکس، موتور 15.6 لیتری OM473 است که در تیپ های 510، 563 و 617 اسب بخاری تولید می شود. در کار شش سیلندر خطی بودن موتور و داشتن دو میل بادامک در بالا و همچنین سیستم انژکتور ریلی X-Pluse، بهره گیری از سیستم Turbo-Compound، 70 اسب بخار نیروی از دست رفته موتور بازیابی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. البته این موتورها در حال حاضر قابل سفارش بر روی کامیون های اکتروس نیز می باشد. گیربکس اتوماتیک PowerShift 3 در تیپ های 8، 12 و 16 دنده به صورت استاندارد قابل نصب روی تمام مدل ها است. شما می توانید گیربکس آف رود را نیز برای این کامیون سفارش دهند. انواع 9 و 16 دنده دستی نیز در کنار کلاچ توربو ریتاردر (Turbo Retarder)، قابل سفارش است.

در انتخاب کابین نیز دست خریدار باز است تا بسته به نیاز خود، مورد مناسب را سفارش دهد. طراحی جلوپنجره به این کامیون ابهت خاصی بخشیده است. از 7 کابین مختلف قابل سفارش برای این کامیون، 5 مدل آن دارای 2,300 میلی متر عرض هستند که دارای ارتفاع و طول متفاوت می باشند. 2 کابین دیگر دارای 2,500 میلی متر عرض و دارای کف مسطح بوده و مجهز به تخت خواب می باشند.ساختار کلی و طراحی داخل کابین بسیار شبیه به اکتروس بوده ولی دارای دوام و تنوع رنگ بیش تری است.
advertising