نگاهی به موتورسیکلت الکتریکی آلتا ردشیفت

خودروموتور سیکلت

- 97/09/21
نگاهی به موتورسیکلت الکتریکی آلتا ردشیفتکمپانی آلتا موتورز که یک کمپانی در زمینه تولیدات وسائل نقلیه در آمریکا است و از سال 2007 میلادی فعالیتش جرقه خورده بوده است برای اولین بار ،نخستین موتورسیکلت تمام برقی خودر را با نام آلتا ردشیفت تولید نموداین کمپانی با مالکیت اریک گاوتیر و جینین اسمیت در سن‌ فرانسیسکو امریکا واقع است.
نگاهی به موتورسیکلت الکتریکی آلتا ردشیفت
هسته شاسی این موتورسیکلت به «رد شیفت باکهد» موسوم است؛ قسمتی که به عنوان پوشش بیرونی موتور، مدار خنک‌کننده برای موتور و اینورتر و همین‌طور جعبه انتقال قدرت به کار رفته و در همین حال، نقش ساختاری خود را نیز برعهده دارد. این بخش همچنین سیستم تعلیق عقب، «ایر فریم»، شاسی یکپارچه و «اسکید فریم» را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد موتورسیکلت مذکور که موتوری به سبک موتورکراس است با این ایده ساخت و طراحی شده است که برای راننده آن سواری راحت و نرم داشته باشد و همچنین بهترین عملکرد گشتاور مورد پسند را داشته باشد و این ایده و اهداف در آخر منجر به تولید Red shift گردیده است

آلتا ردشیفت الکتریکی بوده و البته بهتر است بگوییم الکتریکی-مغناطیسی بوده است زیرا از یک موتور مغناطیسی با ثبات و سریع با عملکرد بالا بهره می برد و در کارکرد راندن آن با فشردن اهرم گاز راننده و لاستیک عقب آن شاهد یک عملکرد و کارایی عالی خواهیم بود.پیشرانه این موتورسیکلت دارای بخش دیگری بنام رتور است که از قسمت های مربوط به چرخاننده پیشرانه است که قدرت کنترل و سهولت آن و هندلینگ بسیار مطلوبی را به ارمغان می آورد

آلتا مدت 3 سال را صرف توسعه بسته باتری APK7 کرده است؛ باتری‌ای که گفته می‌شود امکان حضور تراکم بالای انرژی را در خود فراهم می‌کند. این بسته باتری، به صورت اتوماتیک و دیجیتالی، شرایط خود را بررسی و تعادل خود را برقرار می‌کند و می‌تواند ضربه‌های تا حدّ 50 G را مدیریت کند. قدرت رد شیفت به میزان پیوسته 25 اسب‌بخار و حداکثر 40 اسب‌بخار برآورد شده است.
مارک فنیگستین، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران آلتا موتورز در این باره خاطر نشان می کند: "ما از عمد در هیچ یک از مسابقاتی که برای موتورهای الکتریکی طراحی شده شرکت نکرده ایم؛ چرا که آن مسابقات نمی توانست قابلیت های موتورسیکلت های الکتریکی ما را در مقابل موتورهای بنزینی به نمایش بگذارد. ما قصد داریم نشان دهیم که با موتورهای الکتریکی می توانیم در سطوح ملی نیز قهرمان شویم."
advertising