رونمایی از فورد موندئو استیشن با پیشرانه هیبریدی

خودرولوکس

- 97/10/29
رونمایی از فورد موندئو استیشن با پیشرانه هیبریدیفورد جزییات تازه‌ای از نسخه فیس‌لیفت هاچ‌بک سالون Mondeo منتشر کرد؛ این خودروساز امیدوار است که به‌لطف تجدیدنظر در چهره‌ی فورد موندئو 2019، بتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.موندئو برای اولین بار به‌صورت استیشن هیبریدی عرضه شده و دارای پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی 1.4 کیلووات ساعتی می‌باشد. این مجموعه قدرت ترکیبی 187 اسب بخاری داشته و به گیربکس اتوماتیکی متصل شده که عملکرد واحد CVT را شبیه‌سازی می‌کند.موندئو هیبرید به تکنولوژی ترمز احیا شونده مجهز شده که به تحقق مصرف سوخت 4.4 لیتری در هر صد کیلومتر کمک می‌کند. همچنین سیستم تهویه مطبوع برقی نیز باعث کاهش فشار روی پیشرانه می‌شود. یک سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز نیز وجود دارد که باعث گرم شدن سریع‌تر کابین می‌شود.
رونمایی از فورد موندئو استیشن با پیشرانه هیبریدی
در طراحی جدید برای هر تیپ فورد موندئو 2019از جلوپنجره اختصاصی استفاده می‌شود و سپرهای اصلاح‌شده به همراه طراحی جدید چراغ‌های جلوی LED، از جمله سایر تغییرات در بیرون به شمار می‌روند. در عقب نیز چراغ‌های تغییرشکل یافته و نوار عرضی کرومی، به همراه گزینه‌های شخصی جدید اضافه شده است.بزرگ‌ترین تغییر مکانیکی، تجهیزات جانبی آخرین پیشرانه‌ی دیزلی EcoBlue فورد است تا با آخرین مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای سازگار شود و همچنین سیستم کاهش‌دهنده کاتالیزوری انتخابی نیز در آن وجود دارد. گفته شده است که به‌لطف پیشرفت‌های فنی از قبیل سیستم تزریق سوخت جدید با فشار بالا، بهبود قابل توجهی در کارکرد پیشرانه ایجاد می‌شود؛ درحالی‌که گشتاور دورهای پایین نیز افزایش یافته است. این قابلیت در پیشرانه‌های اکوبلو با قدرت 150و 190اسب‌بخار برای مشتریان موجود خواهد بود.

فورد از بهبود نمای ظاهری موندئو هم غافل نبوده و تریم های تیتانیوم، ST-Line و ویگنیل را با ویژگی‌های متمایزی عرضه می‌کند. هر نسخه دارای جلوپنجره جدید با میله‌های کرومی افقی در تریم تیتانیوم، ظاهر مشکی در تریم ST-Line و حالت V شکل در تریم ویگنیل می‌باشد.بخش پایینی جلوپنجره نیز با دو مه شکن جدید احاطه شده و چراغ‌های عقب نیز از نوع C شکل هستند. رینگ‌های 17 و 18 اینچی جدید، آپشن رینگ‌های 19 اینچی با ظاهر متفاوت و رنگ‌های بدنه‌ی جدید نیز تکمیل‌کننده‌ی تغییرات ظاهری هستند.

در داخل گزینه‌های جدید برای لوازم داخلی، تزئینات باکیفیت و دسته‌های در تغییر داده شده‌اند، درحالی‌که فورد ادعا می‌کند کنسول مرکزی نیز چهره‌ی جدیدی پیدا کرده است. در مدل‌هایی که جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته بهره می‌برد، از اهرم تعویض دنده (سلکتور) چرخشی استفاده شده است که در نتیجه فضای بیشتری برای قرار دادن اشیاء و محل شارژ گوشی فراهم می‌شود. این جعبه‌دنده نیز برای ارائه‌ی الگوهای تعویض دنده انطباقی تغییر داده شده است.

فناوری‌های جدید شامل قابلیت Stop & Go است که به کنترل کروز انطباقی اضافه می‌شود؛ این قابلیت به‌طور خودکار خودرو را متوقف می‌کند و اگر کمتر از سه ثانیه راننده توقف کند، دوباره به‌طور خودکار شروع به حرکت خواهد کرد. در زمان‌هایی که توقف بیش از ۳ ثانیه طول بکشید، راننده می‌تواند با لمس دکمه «ادامه» حرکت خودرو را از سر بگیرد.

قیمت فورد موندئو 2019 از 28هزار 386دلار برای مدل پایه Zetec شروع می‌شود؛ در نسخه‌ی Titanium قیمت به 31هزار و 96دلار و برای نسخه‌ی تیتانیوم هیبریدی به 36هزار و 136دلار می‌رسد. قیمت بالاترین تیپ فورد موندئو با نام Vignale هم از 40هزار و 556دلار آغاز خواهد شد.
advertising