فورد نسخه اکسپلورر ویژه پلیس را رونمایی کرد

خودروسایر

- 97/10/16
فورد نسخه اکسپلورر ویژه پلیس را رونمایی کردجدیدترین خودرو هیبریدی ساخت فورد برای پلیس در سراسر این آمریکا استفاده خواهد شد. جدیدترین نسخه از فورد اکسپلورر که پلیس اینترسپتور یوتیلیتی 2020(2020 Police Interceptor Utility) نامیده می‌شود، برای حفاظت بیشتر از افسران پلیس معرفی شده و به‌لطف بهره‌گیری از سیستم محرکه‌ی هیبریدی، شعاع حرکتی بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد
فورد نسخه اکسپلورر ویژه پلیس را رونمایی کرد
با نگاهی فوری می‌توان این خودرو را تشخیص داد. این کراس اوور بازطراحی شده در بحث طراحی همان قدم‌های نسل پیشین را برداشته و دارای جلوپنجره‌ی بزرگی است که توسط چراغ‌های جدیدی احاطه شده است. در بخش پایین نیز می‌توان ورودی‌های هوای چشمگیر و سپر پلاستیکی را مشاهده نمودتصاویر منتشر شده نمای عقب این کراس اوور را نشان نمی‌دهند اما همان استایل تکاملی به پروفایل جانبی هم راه یافته است. به همین خاطر شاهد پوشش‌های پلاستیکی مشابه در بدنه هستیم. همچنین می‌توان سقف خمیده و چراغ‌های عقب گیرا را نیز دید.

از نظر فنی، شاسی‌بلند فورد پلیس اینترسپتور یوتیلیتی به سیستم خنک‌کاری ارتقایافته، ترمز مخصوص، رینگ‌های فولادی ویژه‌ی پلیس و امکانات اضافی برای کمک به عبور سریع از میدان‌ها و ریل‌های راه‌آهن مجهز شده است. افزون‌براین، این خودرو پلیس با استانداردهای تصادف برخورد عقب با سرعت 120کیلومتربرساعت ساخته شده و تا 45سانتی‌متر در آب می‌تواند فرو رودبه‌گفته‌ی فورد، پیشرانه‌ی 3.3لیتری هیبریدی با مصرف سوخت 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر، طبق استاندارد EPA ساخته شده است. این شرکت برآورد می‌کند اداره‌های پلیس می‌توانند هزینه‌های سالانه‌ی سوخت را برای هر خودرو بین 3500تا 5700دلار صرفه‌جویی کنند. علاوه‌براین، آزمایش‌های پلیس ایالت میشیگان و اداره‌ی کلانتری شهرستان لس‌آنجلس نشان داد شاسی‌بلند جدید اینترسپتور سریع‌تر از مدل کنونی در تمام آزمایش‌های شتاب عمل می‌کند.آزمایش‌های شتاب عمل می‌کند.
علاوه‌بر سیستم محرکه‌ی هیبرید، فورد همچنین تنظیمات سیستم محرکه‌ی استاندارد را در اینترسپتور جدید ارائه می‌دهد که پیشرانه‌ی 3لیتری اکوبوست و پیشرانه‌ی غیرهیبریدی 3.3لیتری خورجینی شش‌سیلندر را شامل می‌شود. پیشرانه‌ی 3.3لیتری هیبریدی به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد خواهد بود و تمام پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده‌ی دَه‌سرعته‌ی اتوماتیک و سیستم تمام‌چرخ محرک تمام‌وقت پشتیبانی می‌شوند.

ازآنجایی‌که پلیس اینترسپتور فورد برای انجام وظایف پلیسی طراحی شده بنابراین از سیستم خنک‌کنندگی ارتقا یافته، ترمزهای ارتقا یافته و رینگ‌های فولادی هوی دیوتی سود می‌برد. این خودرو همچنین به قلاب بکسل تریلر مجهز است که ظرفیت یدک کشی 2268 کیلویی دارد.همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد به کابین هم راه یافته‌اند جایی که شاهد صندلی‌های جلوی پارچه‌ای مقاوم هستیم. از دیگر شاخصه‌ها می‌توان به سوئیچ‌های متفاوت روی فرمان و صندلی‌های عقب وینیل برای تمیزی آسان‌تر اشاره کرد.
ویژگی‌های ایمنی این شاسی‌بلند فراتر از ساختار آن هستند زیرا پلیس اینترسپتور 2020 جدید دارای سیستم هشدار محیطی پلیس می‌باشد. این سیستم از حسگرهای گوناگون برای تشخیص رفتارهای خطرناک بالقوه استفاده کرده و به‌صورت خودکار شیشه‌ها را بالا برده، درب‌ها را قفل کرده و به افسران هشدار می‌دهد.
advertising