نگاهی به خودرو سبز هیوندای آیونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی

خودرواسپرت

- 97/09/10
نگاهی به خودرو سبز هیوندای آیونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدیشرکت های خودروسازی در طول دو یا سه سال اخیر به شدت به سوی سبزتر کردن محصولات خود گرایش نشان داده اند و خودروهایی که می توانند با کمترین میزان آسیب برای طبیعت به حرکت ادامه بدهند، به یک رویکرد محبوب در میان خریداران و سازندگان خودرو تبدیل شده اند در این بین هیوندای با عرضه آیونیک مدل 2019نسخه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی وبروز رسانی های زیادی در این خودرو این موضوع را تایید کرده است
نگاهی به خودرو سبز هیوندای آیونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی
مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی آیونیک همچنان از همان پیشرانه 1.6 لیتری 103اسبی بنزینی استفاده می‌کنند. مدل هیبریدی علاوه بر این پیشرانه دارای یک واحد الکتریکی 43اسبی و مجموعه باتری 1.56 کیلووات ساعتی بوده درحالی‌که مدل پلاگین هیبریدی واحد الکتریکی قوی‌تر 60 اسب بخاری و مجموعه باتری بزرگ‌تر 8.9 کیلووات ساعتی دارد. هر دو نسخه از یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده می‌کنند.

آیونیک پلاگین هیبریدی در حالت تمام الکتریکی برد 46 کیلومتری دارد. مدل الکتریکی این خودرو از پیشرانه الکتریکی 118 اسب بخاری و مجموعه باتری 28 کیلووات ساعتی استفاده کرده و محدوده حرکتی کل 200 کیلومتری دارد.

اطلاعات خودرو حتی وقتی که راننده در آن حضور ندارد نیز قابل مشاهده است و یک نرم افزار تلفن همراه به عنوان رابط کاربری بین راننده و خدمات خودرو در نظر گرفته شده است
تغییرات ایونیک شامل افزودن سیستم های ایمنی فعال و بهبود امکانات سرگرمی می باشد. هیوندای برای اولین بار سیستم هشدار راننده و سیستم نوربالای هوشمند را برای برخی مدل های این خودرو در دسترس قرار داده است. همچنین سیستم ترمز خودکار اضطراری نیز بصورت استاندارد در تمامی تیپ ها تعبیه شده است.از جمله تغییرات دیگر می توان به بهبود تشخیص صدا برای مدل های دارای سیستم های ناوبری و همچنین مدیریت شارژ از راه دور از طریق برنامه بلو لینک (BlueLink) اشاره کرد که بصورت استاندارد بر روی نسخه های پلاگین و تمام الکتریکی در دسترس قرار گرفته است.
advertising