معرفی رسمی فیس لیفت بی ام و سری 7 مدل 2020

خودرولوکس

- 97/10/26
معرفی رسمی فیس لیفت بی ام و سری 7 مدل 2020پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام ب‌ام‌و به‌طور رسمی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار سری 7 خود را رونمایی کرده است باواریایی با الهام از محصولات جدیدتر ب‌ام‌و، بخش جلو و عقب سری 7 را بازطراحی کرده‌اند تا ظاهر آن به فرزندان جدیدتر ب‌ام‌و نزدیک شود
معرفی رسمی فیس لیفت بی ام و سری 7 مدل 2020
مهمترین تغییری که در این خودرو به چشم می‌خورد فرم جدید ورودی هوای کلیه‌ای شکل در جلوپنجره است. ب ام و با افزایش ابعاد آن‌ها تاکیدی بیشتر بر ویژگی‌های برتری‌طلبانه قصر سلطنتی‌اش دارد؛ البته این طراحی انتقاداتی هم در پی داشته است. در دل طرح‌های کلیوی پره‌های هوشمند از جنس آلومینیوم قرار دارند که به لطف تغییر زاویه و پر شدن فاصله بین آن‌ها جریان هوا به خوبی هدایت می‌شود. این پره‌ها در مدل M760Li به جای آلومینیوم از سریوم ساخته شده‌اند. افزایش ابعاد 40 درصدی جلوپنجره‌ها منجر به طراحی جدید چراغ‌ها شده است. در جلو چراغ‌های LED انطباقی به صورت استاندارد روی ب ام و سری 7 نصب شده، البته چراغ‌های لیزری نیز به صورت آپشن قابل تهیه است. برای هماهنگی بیشتر با این تغییرات کاپوت هم به لطف خطوط برجسته فرمی عضلانی به خود گرفته است در نمای عقبی، چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که 3.5 سانتیمتر باریک‌تر از قبل شده و با یک نوار بسیار باریک LED که در عرض خودرو کشیده شده به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، در اطراف سر اگزوزها نیز تریم کرومی ضخیم‌تری کار شده است. طی این فیس‌لیفت، طول سری 7 به میزان 2.2 سانتیمتر افزایش پیدا کرده اما عرض و ارتفاع آن تغییری نداشته است. این سدان لوکس همانند قبل در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه می‌شود که دومی با 14 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتر، در عقب کابین فضای بیشتری را ارائه می‌کند.

در کابین ب ام و سری 7 مدل 2020 جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات مانند آن چه در مدل‌های سری 8 و X5 وجود دارد به کار گرفته شده است. برای مثال از سرنشینان عقب با امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع مجزا، سیستم‌های سرگرمی، کنترلر لمسی، صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور، نمایشگرهای 10 اینچی و پخش‌کننده بلو ری (Blu-Ray) پذیرای می‌شود تا همچنان ب ام و سری 7 از معدود خودروهایی باشد که سرنشینان ردیف عقب، سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به راننده تجربه می‌کنند. علاوه‌براین پوشش‌های صندلی‌ها از بهترین چرم‌هاست تا در کنار استفاده از تریم‌های متفاوت، کابین زیبا و لوکس پدید آید. ضمن این که دیگر خبری از مزاحمت‌های صوتی بیرون نیست.

در بخش پیشرانه‌ها، ب‌ام‌و در مدل 750i XDrive نسخهٔ بازمهندسی‌شده از موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی که پیش‌ازاین در سری 8 ارائه شده بود را جایگزین موتور قبلی کرده است. این پیشرانه 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد که 80 اسب بخار و 100 نیوتن متر بیشتر از قبل است. این نیرو که از طریق سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، 750i را ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
مدل پلاگین‌هیبریدی 745e هم به‌روزرسانی مهمی را تجربه کرده است زیرا یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید با موتور بنزینی شش سیلندر خطی جایگزین نمونهٔ چهار سیلندر قبلی شده است. این پیشرانهٔ شش سیلندر 280 اسب بخار قدرت دارد که در کنار 113 اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی سیستم را به 395 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. 745e جدید برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و با استفاده از پکیج باطری‌های لیتیوم یون جدید خود می‌تواند بین 54 تا 58 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.ب ام و برای همراهی این پیشرانه‌ها جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک را انتخاب کرده است، که به لطف تغییرات در آن تعویض دنده نرم‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. علاوه‌براین تجهیز آن‌ها به سیستم لانچ کنترل جذابیت بیشتری فراهم کرده است.

همچون گذشته ایمنی در ب ام و سری 7 حرف اول را می‌زند و باواریایی‌ها به لطف ترکیبی از فولاد تقویت شده، آلومینیوم، پلاستیک تقویت شده فیبرکربنی (CFRP)، ضمن کاهش وزن سازه‌ای ایمن برای سرنشینان ساخته‌اند. در کنار آن انواع سیستم‌های کنترلی و ایمنی تدارک دیده شده است.
advertising