مروری بر مشخصات سدان لوکس آکورا RLX مدل 2018

خودرولوکس

- 97/10/23
مروری بر مشخصات سدان لوکس آکورا RLX مدل 2018آکورا سرانجام در سال 2018 سدان لوکس RLX خود را معرفی کرد مدل جدید RLX، به‌عنوان بالاترین محصول سدان آکورا؛ یک خودروی اسپرت هیبریدی است که به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است و بسیاری از فناوری‌های به‌کاررفته در آن از خودروی سوپر اسپرت هوندا، یعنی مدل NSX و خودروی شاسی‌بلند MDX SH-AWD به عاریت گرفته شده‌اند.
مروری بر مشخصات سدان لوکس آکورا RLX مدل 2018

نمای ظاهری


در این فیس‌لیفت، بزرگ‌ترین تغییر در نمای جلویی RLX انجام گرفته است به‌گونه‌ای که شاهد دماغهٔ کاملاً جدیدی هستیم. در اینجا اول‌ازهمه امضای طراحی جدید آکورا یعنی جلوپنجرهٔ پنج‌ضلعی الماس مانند به چشم می‌خورد درحالی‌که کاپوت هم عضلانی‌تر از قبل شده است. در عقب نیز چراغ‌ها تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند که حالا تا حدودی چراغ‌های عقب نسل قبلی ب‌ام‌و سری 7 را به یاد می‌آورند. این چراغ‌ها از نوع LED بوده و گرافیک داخلی زیبایی دارند. به عقب این سدان لوکس ژاپنی همچنین یک دیفیوزر مشکی‌رنگ با سر اگزوزهای جدیدی هم اضافه شده است.

مشخصات فنی


آکورا RLX به همراه یک پیشرانه‌ی V6 به حجم 3.5لیتر وارد بازار شده است که در مدل پایه می‌تواند قدرتی معادل 310اسب بخار تولید کند. این مدل به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است. پیشرانه‌ی شش سیلندر این خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی 10سرعته‌ی خودکار متصل میباشداما مدل بالاتر RLX که هیبریدی است، مجموع قدرتی معدل 377اسب بخار دارد که این افزایش قدرت به دلیل بهره‌گیری از سه الکتروموتور در کنار پیشرانه‌ی احتراق داخلی به دست می‌آید. این مدل نیز یک خودروی دو دیفرانسیل است

طراحی داخلی


در داخل RLX جدید، متریال ارتقاء پیدا کرده و صندلی‌ها هم از نو طراحی شده‌اند. همچنین این خودرو به‌صورت استاندارد به مجموعهٔ فناوری‌های این شرکت بنام AcuraWatch نیز مجهز شده که شامل مواردی چون ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، کمک به حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی می‌شود. علاوه بر این، RLX فیس‌لیفت نخستین ساختهٔ آکورا است که به سیستم کمکی ترافیک مجهز شده است. این سیستم با استفاده از تجهیزاتی که در بالا ذکر شد مانند کروز کنترل تطبیقی، به حفظ فاصلهٔ ایمن در شرایط حرکت با سرعت‌های پایین کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال این سیستم در ترافیک‌های بسیار متراکم و سنگین به نگه‌داشتن خودرو بین خطوط و حفظ فاصلهٔ مناسب با خودروی جلویی کمک می‌کند.

ایمنی


پکیج ایمنی AcureWatch نیز در این خودرو موجود است که شامل سامانه‌هایی چون ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، هدایت بین خطوط و فناوری شناسایی علائم جاده است. آکورا RLX مدل 2018دو رنگ جدید که قرمز برلیان متالیک و مشکی مجستیک نام دارند نیز دریافت خواهد کرد
advertising