نحوه تهیه متبل یک غذای لبنانی خوشمزه و خوش طعم

آشپزی و خوراکیغذاها

- 99/04/25
نحوه تهیه متبل یک غذای لبنانی خوشمزه و خوش طعممتبل یک غذای لبنانی بسیار خوشمزه است. این غذا با بادمجان درست می‌شود و غالبا به عنوان پیش‌ غذا سرو می‌شود. شما می‌توانید از این پیش‌ غذا در مهمانی‌های خود نیز استفاده کنید، زیرا در عین سبک و خوشمزه بودن روش تهیه بسیار ساده‌ای دارد و شما با گذاشتن وقت کمی می‌توانید یک پیش ‌غذای بسیار جذاب برای مهمان‌هایتان آماده کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا خوب است از مواد تازه برای درست کردن آن استفاده کنید. در این متن قصد داریم طرز تهیه متبل لبنانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

مواد لازم جهت تهیه متبل غذای لبنانی:


بادمجان: ۳ عدد
سیر: ۲ حبه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
ارده کنجد: ۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده: ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو آسیاب شده: ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو (دلخواه): ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه متبل لبنانی:


1. در ابتدا بادمجان‌ها را روی زغال، روی گاز یا در فر کبابی (تنوری) کنید. سپس پوست بادمجان‌ها را گرفته و آن‌ها را با گوشت‌کوب به خوبی بکوبید.
2. سیر را له کرده و آن را به بادمجان‌های تنوری له‌شده اضافه کنید.
3. ماست چیکده، ارده کنجد، روغن زیتون و گردوهای آسیاب‌شده را به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در حین هم زدن مواد، نمک و فلفل سیاه را نیز به آن اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید مقداری آبلیمو نیز به مواد اضافه کنید.
4. متبل شما حاضر است! روی آن کمی روغن زیتون بریزید و نوش جان کنید!

نکات تکمیلی برای تهیه متبل:


1. برای اینکه پوست بادمجان به راحتی جدا شود، پس از آنکه بادمجان‌ها را کبابی کردید آن را درون کیسه‌ای قرار دهید، در کیسه را ببندید و چند دقیقه منتظر بمانید تا درون کیسه بخار جمع شود. سپس در کیسه را باز کنید و پوست بادمجان‌ها را به راحتی بگیرید بدون اینکه گوشت بادمجان از آن جدا شود.

2. روش دیگری نیز برای تهیه سریع متبل وجود دارد و آن این است که تمام این مواد اولیه را با هم درون مخلوط‌‌ کن یا غذاساز بریزید تا با هم میکس شوند و سپس روی آن روغن زیتون بریزید.
advertising