معرفی خدمات ویژه در هواپیماهای اختصاصی

گردشگریدانستنی های سفر

- 98/07/10
معرفی خدمات ویژه در هواپیماهای اختصاصیورودی در لانژ مخصوص، بلیط هواپیما ارتقا یافته به کلاس بیزینس و اولویت در سوار شدن به هواپیما از خدماتی هستند که هواپیمایی ها به برخی از مشتریان مشهور یا قدرت‌مند خود می‌دهند. اما برای مسافرانی که میزان سفرشان با یک هواپیمایی بسیار زیاد است یا توان مالی بالایی دارند، در اینجا برخی از این خدمات عجیب و گیج کننده را بررسی می‌کنیم.
معرفی خدمات ویژه در هواپیماهای اختصاصی

1. با جت خصوصی پرواز کنید!


وقتی دلتا اعلام کرد که برخی از مسافران با وفایش با پرداخت مبلغ ناچیزی بیشتر (بین ۱ میلیون تا ۲٫۶ میلیون تومان!) می‌توانند به جای بلیط تجاری، در یکی از جت‌های اختصاصی شرکت با حداکثر 12 یا 24 مسافر پرواز کنند، سر و صدای زیادی به پا شد. این مسافرین خوش‌شانس توسط ایمیلی از طرف هواپیمایی دلتا از این امکان برای خود مطلع می‌شوند.

2. با پورشه به هواپیما برسید!


اعضای برنامه‌ی فوق خاص هواپیمایی یونایتد می‌توانند مسیر بین دو پروازشان را با یک مرسدس شرکت طی کنند. همچنین اعضای سرویس دلتا 360 هواپیمایی دلتا که فقط باید برای عضویت در آن دعوت شوید، این مسیر را توسط یک دستگاه پورشه طی می‌‌کنند که دم در هواپیما منتظرشان است. البته این سرویس فقط در برخی از فرود‌گاه‌های خاص در دسترس است.

3. یک اتومبیل را منتظر خود داشته باشید!


چرا باید هواپیمایی‌ها شما را فقط از فرودگاه به فرودگاه برسانند؟ هواپیمایی امارات یک رنج روور با راننده را برای اعضای خاص دعوت‌شده‌ی باشگاه ویژه‌اش تدارک دیده تا آن‌ها را از جلوی در خانه یا اقامتگاهشان سوار کرده و به هواپیما برساند. پس از سفر هم این مسافرین را توسط اتومبیلی مشابه از فرودگاه به خانه می‌رساند.

4. یک جت بزرگ را منتظر خود داشته باشید!


بر طبق ادعای وب سایت LoungeBuddy، هواپیمایی بریتیش ایرویز ممکن است تا ۳۰ دقیقه پرواز را به تاخیر بی‌اندازد تا یکی از مسافرین ویژه و مهمش بتواند سوار شود.

5. در حد ملاکان و لرد‌ها مورد توجه قرار گیرید!


چقدر جالب می‌شد اگر وقتی به فرودگاه می‌رسید پیش‌خدمتی در سطح کارلسون در سریال Downtown Abbey به پیشوازتان بیاید، کیف هایتان را بگیرید، شما را از بخش حراست رد کرده و در لانژ اختصاصی، در حالی که سایر خدمه با خوراکی مورد علاقه‌ی شما منتظرتان هستند، مستقر کند. خبر خوب این‌ که برخی از هواپیمایی‌های خاص این کار را انجام می‌دهند. البته اگر شما هم خاص باشید!

6. از لانژ مجلل سری لذت ببرید.


اعضای لانژ Qantas Chairman افرادی نیستند که فقط زیاد سفر می‌کنند، بلکه افراد تاثیرگذار و با فوذی هستند که توسط رییس هواپیمایی شخصا انتخاب شده‌اند. وقتی وارد این باشگاه شدید، می‌توانید از مسیر در‌های شیشه‌ای مات گذشته، از کافه‌ی سلف سرویسی که همیشه باز است و غذای مشکل‌پسندان که هر زمانی بخواهید سرو می‌شود، لذت ببرید. اعضای لانژ مخصوص رییس هواپیمایی کانتاس می‌توانند از خدمات لانژ First class خود در هر زمانی لذت ببرند؛ حتی اگر در آن روز پروازی نداشته باشند.

۷. حتی در زمانی که تمامی بلیط ها تمام شده اند بلیط دریافت نمایید.


گفته می‌شود اگر شما عضو باشگاه خیلی خاص یک هواپیمایی باشید و پرواز شما تاخیر بخورد یا لغو شود، حتی اگر پرواز بعدی پر باشد هواپیمایی بلیط یکی از مسافرین معمولی را باطل کرده و شما را سوار به هواپیما می‌کند! این شایعه زمانی بیشتر قوت می‌گیرد که بدانید برخی هواپیمایی‌ها کارمندانی دارند که وظیفه‌ی آن‌ها پیگیری مسیر سفر مسافرین ویژه است تا اگر پرواز مشکلی داشت، به‌صورت خودکار برای آن‌ها بلیط در پرواز جایگزین بگیرند.

8. دوش بگیرید!


در زندگی عادی دوش گرفتن یک امتیاز خاص نیست. اما در ارتفاع ۱۲٬۰۰۰ متری چطور؟ این امکان فقط برای کسانی است که برای هر پرواز چندین میلیون تومان بیشتر هزینه می‌کنند یا مسافرین خاصی که برای راضی کردنشان باید به آن‌ها هدیه‌ای ویژه داد. در بخش کلاس اول یا First class هواپیمای A۳۸۰ هواپیمایی امارات حمام، سونا و جکوزی از مرمر و چوب گردو ساخته شده‌ است، کف گرم‌شونده دارد و بر طبق گفته‌ی وبلاگ One Mile at a Time، این قدر لوازم بهداشتی در آن‌ها هست که می‌توانید وارد بازار خرید و فروش محصولات بهداشتی باکیفیت شوید.
البته به دلایل مشخص، مسافرین خوش‌شانس این بخش نمی‌توانند هر چقدر که خواستند در آن بمانند و در زمان دوش گرفتن به‌خاطر محدودیت آب، فقط 5 دقیقه شیر آب کار می‌کند.

9. دراز بکشید!


سوییت‌‌های مجلل فرست کلاس هواپیمایی‌ها همانند نمونه‌ای که در هواپیمایی سنگاپور داریم پس از معرفی حسابی سروصدا به پا کردند؛ چرا‌که می‌توانید صندلی خود را تبدیل به تخت‌خواب کرده و در اتاق خصوصی خود مثل هتل‌ها استراحت کنید.
وب‌سایت One Mile at a Time توضیح می‌دهد که شما مجبور نیستید برای گرفتن این سوییت‌ها در هواپیمایی سنگاپور ۲۳٬۰۰۰ دلار پرداخت کنید؛ چون اگر از مسافران وفادار و پرسفر این هواپیمایی باشید با توان مالی کمی بالاتر از معمول می‌توانید پرواز در این سوییت‌‌ها را تجربه کنید.

10. یک کیف مجلل را به صورت هدیه به خانه ببرید.


وقتی برادرم دبیرستانی بود با دوستش برای دیدن من با هواپیمایی آمریکن به پارسی آمدند. پسر‌ها حسابی به‌خاطر خوراکی بخش تجاری کیف کرده بودند و بزمشان با کیف ورنی که در آن مسواک، خمیر دندان و شانه بود، تکمیل شده بود.
اما آن هدیه به خوبی کیف بولگاری و کیف چرمی که هواپیمایی امارات به مسافرین بخش تجاری هدیه می‌دهد، نیست. این کیف حامل لوسین بولگاری و حتی یک جفت پیژامه است.
مسافرین بانو همچنین در کیفشان یک ادکلن بولگاری نیز دریافت می‌کنند.
advertising