قوانین ایرلاین ها در مورد گم شدن چمدان

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/28
قوانین ایرلاین ها در مورد گم شدن چمداندر صنعت هواپیمایی قوانین خاصی برای گم شدن و یا آسیب دیدن چمدان و بار وجود دارد و اکثر ایرلاین ها از این قوانین تبعیت می کنند. با این حال ممکن است هر ایرلاین قوانین خاصی نیز در این مورد داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از پرواز و رزرو بلیط هواپیما در مورد قوانین شرکت هواپیمایی در رابطه با اشیاء و چمدان های گمشده تحقیق کنید. خبر خوشحال کننده این است که به لطف تکنولوژی های جدید سفر هوایی رو به روز بهتر و امن تر می شود. با استفاده از تجهیزات مدرن و الصاق برچسب های هوشمند به چمدان، امکان ردیابی آن ها فراهم می شود. بنابراین در صورتی که چمدانی گم شود در کمترین زمان ممکن می توان آن را پیدا کرد.

اگر چمدانمان در پرواز گم شد چه کار کنیم؟


معمولا در تمام فرودگاه ها دفتر یا دفاتری مخصوص اشیاء و چمدان های گم شده وجود دارد. این دفاتر به گم شدن چمدان در ایرلاین های مختلف رسیدگی می کنند. در صورتی که چمدانتان در هواپیما گم شد به این دفاتر مراجعه کنید و گم شدن چمدانتان را اطلاع دهید.

در فرودگاه گزارش گم شدن چمدان را آماده کنید. نوشتن گزارش مفقودی اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر خسته هستید یا وقت ندارید این کار را به بعدا و وقتی به هتل یا مقصد رسیدید موکول نکنید. عکسی را که از چمدانتان گرفتید را هم حتما ضمیمه گزارش بکنید. اینطوری سریعتر می توانید چمدان گم شده تان را پیدا کنید.

اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید و دفتر اشیاء گمشده تعطیل است با بخش پشتیبانی هواپیمایی خود تماس بگیرید. اگر قرار است چندین پرواز متوالی انجام دهید با با ایرلاینی که شما را به فرودگاه رسانده (و چمدانتان را گم کرده) تماس بگیرید. حتما مطمئن شوید که با مسئول مربوطه صحبت می کنید و گزارش مفقود شدن چمدانتان را همراه با عکس برای آن ها بفرستید. معمولا ایرلاین ها بدون دریافت هزینه اضافی چمدانتان را به درب منزل یا هتلتان ارسال می کنند.

اگر چمدانمان پیدا نشد چه کنیم؟


بعد از اینکه برای شما یقین شد که چمدان شما پیدا نمی شود و گم شده است باید قبل از خروج از فرودگاه، گم شدن چمدان خود را اطلاع و تشریفات اداری را انجام دهید,سپس بعد از آن به نزد یکی از کارکنان شرکت هواپیمایی یا پیشخوان خدمات مشتری بروید و فرم PIR (گزارش بی‏‌نظمی در خصوص اموال) را تکمیل نمایید.شما در این فرم باید اطلاعاتی از قبیل ارزش تقریبی لوازم موجود در چمدان، فرودگاه مبدأ، مقصد، شماره پرواز، آدرس محل اقامت در کشور مقصد، شماره تلفن تماس و شماره پاسپورتتان را در اختیار نماینده ایرلاین مربوطه قرار دهید.نکته ای که شما باید رعایت کنید برای این کار این است که در طی هفت روز کتباً مطالبه خسارت کنید، چرا که وجود فرم PIR هر چند که برای غرامت از فرودگاه یا بیمه ضروری است.

مرحله دوم ,شما باید توجه داشته باشید که محتویات چمدان خود درخواست غرامت نمایید.یعنی شما ملزومات ضروری خود در سفر، به خصوص مسافرتهای خارجی، مقداری پول نقد از شرکت هواپیمایی مربوطه درخواست نمایید.

مرحله سوم,دقت داشته باشید برای دریافت چمدان مدارک لازم را همراه خود به فرودگاه ببرید.زیرا به همراه داشتن همه رسیدها و برچسبها و اصل پاسپورت خود اگر همراه نداشته باشید در زمان پیدا شدن چمدان به شما تحویل نمی دهند و مهم تر از آن اگر قصد پرداخت غرامت داشته باشند با ناقص بودن مدرک شناسایی شما به شما پرداخت نمی شود.
advertising