قوانین حمل بار در هواپیما

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/21
قوانین حمل بار در هواپیما

حداکثر وزن حمل بار رایگان چقدر است؟


شرکت های هواپیمایی قوانین خاص خود را در مورد وزن و تعداد چمدان ها دارد و هزینه ی گزافی بابت اضافه بار می گیرند. قبل از سفر مقررات شرکت هوایی پروازتان را حتما چک نمائید. معمولاً حداکثر وزن حمل بار رایگان برای هر مسافر در پروازهای داخلی ۲۰ کیلوگرم است. اگر بار اضافی داشته باشید می توانید از تخفیف های شرکت های هوایی با هماهنگی های لازم پیش از پرواز برخوردار شوید. اگر بار اضافی شما بیش از حد معمول باشد و شما بخواهید از تخفیف‌های ویژه استفاده کنید باید اضافه‌بار خود را با پایانه‌های باربری به صورت غیرهمراه بفرستید، در غیر این صورت نرخ اضافه‌بار شما از طریق پایانه‌های مسافری به صورت همراه خواهد بود.

شما می توانید در هنگام پرواز کیف دستی که حداکثر وزن آن ۴ کیلوگرم و حداکثر مجموع ابعاد آن ۱۱۵ سانتی متر باشد را به داخل هواپیما ببرید.در زمان ارائه بلیط و بار به باجه پذیرش، باید ساک یا کیف‌دستی مورد نظر را برای حمل به کابین به مسئول باجه تحویل دهید تا بررسی شود و در صورت تأیید، برچسب مخصوص (اتیکت مخصوص چمدان کابین) بر روی آن چسبانده شود. معمولاً کنترل ساک‌دستی‌ها هنگام چک-این و یا بوردینگ انجام می‌شود. علاوه بر چمدان داخل کابین، وسایل دیگری مانند یک عدد پالتو، بارانی، پتو و لوازم تغذیه بچه را نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه داخل هواپیما ببرید.

چه وسایل و کالاهایی را می‌توانید با خود به هواپیما ببرید؟


برای تامین امنیت و آسایش پروازها ، قوانین حمل بار وضع شده اند. بنابراین می بایست از این قوانین آگاهی کامل داشته باشید تا روند سفر هوایی شما تسریع گردد. ورود برخی اقلام مانند انواع سلاح‌های گرم و سرد، انواع فشنگ‌های جنگی، شکاری و ورزشی، انواع اشیاء برنده، انواع ابزار مانند آچار و چکش و حتی اسلحه اسباب‌بازی که شباهت زیادی به اسلحه حقیقی دارند، به داخل کابین هواپیما ممنوع است. حمل برخی از اقلام از جمله انواع مواد آتش زا و منفجره مانند باروت ، ترقه ، دینامیت و مواد منفجره ی پلاستیکی ، انواع کپسول و اسپری های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشک آور و انواع مواد اسیدی و خورنده مانند سرکه ، بخاطر رعایت اصول ایمنی و امنیتی پرواز ممنوع است.

البته تحت شرایط خاصی اجازه‌ی واردکردن مایعات به داخل هواپیماها را خواهید داشت. بر اساس قانون آوردن مایعات و ژل‌ها به داخل هواپیما وقتی مجاز است که در مخزن‌های ۱۰۰ گرمی یا کم‌تر قرار گرفته باشند. تمام مخزن‌ها باید در یک کیسه‌ی پلاستیکی و زیپ‌دار با ظرفیت یک لیتر قرار داده شوند. هر مسافر اجازه‌ی حمل فقط یک کیسه‌ حامل مخزن مایعات را دارد. توجه داشته باشید این قانون برای مایعاتی است که در کیف‌های دستی و همراه حمل می‌شوند. از خوراکی‌ها و مایعاتی که امکان انتقال آن‌ها به انبار هواپیما با شرایط گفته‌شده وجود دارد می‌توان مربا، کره، پنیر، کرم‌ صورت و لوسین،‌ ژل‌ مو و شامپو، ژله، اودکلن، روغن، عطر و آب را نام برد. همچنین وسایل الکترونیکی خود مانند لپ‌تاپ، تبلت و موبایل را می‌توانید به کابین هواپیما ببرید و یا به صورت ایمنی بسته‌بندی و قفل کنید و در انباری هواپیما بگذارید.
advertising