معرفی انواع بلیط هواپیما

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/19
معرفی انواع بلیط هواپیماهواپیماها یکی از انواع وسایل حمل و نقل هستند که نقش بسیار پر رنگی را در زندگی انسان ها بازی می کنند. سفر با هواپیما نه تنها بسیار راحت است بلکه باعث صرفه جویی زیادی در وقت و زمان می شود. خیلی از مسافران تفاوت انواع بلیط های هواپیمایی را با هم نمی دانند و زمانیکه از این موضوع صحبت می شود، سردرگم می شوند. در این جا می خواهیم به طور کامل به معرفی انواع بلیط های هواپیمایی بپردازیم.
اول از همه اینکه در خرید بلیط هواپیما حتما شرکتی که قصد خرید از آن را دارید را در نظر بگیرید، نوع پرواز و مدل هواپیمایی که می خواهید با ان سفر کنید، بسیار مهم است.

کی بلیط هواپیما بخریم؟


مانند هر چیز دیگری، هر کاری زمانی دارد. در صورتی که بخواهید در آخر هفته ها سفر کنید و بلیط تان را در آن زمان تهیه کنید، باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. یک راه خوب، عضویت در کانال های شبکه های اجتماعی آژانس های هواپیمایی و جهانگردی است تا به راحتی بتوانید از تخفیف ها و آفرهای ویژه ی آنها باخبر شوید.

انواع بلیط های هواپیمایی


بلیط های هواپیما انواعی دارند که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

بلیط های با توقف برنامه ریزی شده


در این نوع بلیط ها، تا رسیدن به مقصد، یک توقف بیشتر از 24 ساعته می شود.

بلیط های لی اور یا با توقف اجباری


به بلیط های دارای توقف اجباری، لی اور هم می گویند و در آنها بین مبدا و مقصد، به دلایل مختلفی مثل سوخت گیری، تغییر هواپیما و… یک توقف اجباری انجام می شود.

بلیط های رفت و برگشت


بلیط های رفت و برگشت همانطور که از نام آنها مشخص است، از مبدا شروع شده و به مقصد ختم می شوند و دوباره به همان مبدا اول برمی گردند. مثلا خرید بلیط رفت و برگشت از تهران به مسکو به این معناست که از تهران که مبدا باشد، به مسکو می روید و بعد مجددا از مسکو به تهران که همان مبدا اولیه است، بر می گردید.

بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر


اگر بخواهید از یک مبدا به مقصدی بروید و برای برگشت، از مکان دیگری برگردید باید این نوع بلیط را تهیه کنید.

بلیط های با چند توقف


در این نوع بلیط ها، مسافران در مکان های مختلفی توقف های طولانی را انجام می دهند و بعد به مبدا برمی گردند. این نوع بلیط ها مخصوص تورهای گردشگری است.

بلیط ای رفت و برگشت 2 مقصدی


در این نوع بلیط ها، پکیج به مسافر ارائه می شود به این صورت که برای هر دو مقصد، فقط یک بلیط خریداری می کند و به همین دلیل مقرون به صرفه است. بلیط های رفت و برگشت 3 مقصدی هم دقیقا مثل دو مقصدی ها هستند فقط بجای 2 مقصد می توانید به 3 مقصد پرواز کنید.

بلیط های کلاس ترکیبی


بلیط های کلاس ترکیبی این امکان را بوجود می آورند که مسافر بتواند در طول پروازهای مختلف، کلاس های متفاوتی را مثل فرست کلس، تجاری، اقتصادی و… را تجربه کنند.

بلیط های بین المللی ایرپس


این بلیط ها را بعضی از آژانس های مسافرتی و بعضی از کشورها ارائه می دهند. در این نوع بلیط، مسافر می تواند بین چند فرودگاه خاص و در هر زمانی که خواست، راحت پرواز کند.
advertising