چند قانون طلایی برای چمدان بستن

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/07
چند قانون طلایی برای چمدان بستنچمدان بستن همواره می‌تواند یکی از دغدغه‌های سفر به حساب بیاید، هر چقدر هم که زیاد سفر کرده باشید و تجربه‌ی شما در چیدن وسایلتان بیشتر شده باشد باز هم خواندن و یاد گرفتن تکنیک‌ها و تجربه‌های دیگران می‌تواند راهگشا باشد. وسایل مورد نیاز از فصلی به فصل دیگر و از مقصدی به مقصد دیگر بسیار متفاوت است. اگر به جایی سردسیر سفر کنید به طور مثال خود را ملزم به برداشتن لباس‌های حجیم و زمستانی می‌بینید و یا اگر سفری تابستانی می‌روید شاید فکر کنید تی شرت و بلوزهای زیادی بردارید؛ اگر به سفر کاری می‌روید هم که تکلیف روشن است، تا کردن کت و شلوار به طور قطع داستانی دیگر است.
داستان تنها به جا دادن لباس‌ها ختم نمی‌شود، وزن چمدان و حمل آن هم موضوعی دیگر است، هرچه چمدان سنگین‌تر شود حمل آن نیز دشوارتر خواهد بود، حتی وزن و طراحی خود چمدان هم دارای اهمیت است؛ از این رو انتخاب و خرید یک چمدان خوب هم مساله‌ای مهم است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.
صرفه نظر از فصل، مقصد و هدف سفر برخی توصیه‌ها برای همه مفید است و به عبارت دیگر قانون‌هایی طلایی به حساب آمده که می‌تواند شما را برای داشتن سفری راحت‌تر یاری کند. این چند قانون حاصل سفرهای بسیار و تجربه‌های مشترک مسافران است. اگر قصد سفر دارید و بلیط هواپیمایتان را خریده‌اید این توصیه‌ها را بخوانید و آنها را برای بستن چمدان به کار ببرید.

لباس کمتر؛ پول بیشتر


این طلایی‌ترین قانون است! برای بستن چمدان به طور معمول برنامه‌ریزی می‌کنیم که می‌خواهیم چه چیزهایی برداریم، پس از آنکه فهرست خود را تهیه کردید و در زمانیکه که می‌خواهید آنها را در چمدان بچینید، نصف وسایل فهرست را بردارید! بله تنها نصف لباس‌ها، در عوض سعی کنید در صورت امکان مقدار پول بیشتری نسبت به آنچه در نظر داشته‌اید بردارید.

چمدان کوچک


اگر بلیط هواپیمای شما برای فصل شلوغ و پرگردشگر است، سعی کنید چمدانی کوچک‌تر بردارید که بتوانید آن را همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرید. تجربه‌ی ناخوشایند گم شدن یا جا ماندن چمدان اتفاقی است که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید و احتمال وقوع این اتفاق به ویژه در فصل‌های شلوغ و در زمانی که مجبورید هواپیمایتان را در مدت زمان کوتاهی تعویض کنید، افزایش می‌یابد. حال تصورش را بکنید همه‌ی لباس‌ها و وسایلتان را در یک چمدان گذاشته و آن گم شود! تا چمدان به شما بازگردد ممکن است یک تا چند روز زمان ببرد و این امر حسابی مسافرت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس بهتر است در صورت امکان از برداشتن وسایل و لباس‌های بیش از اندازه خودداری کرده و یک چمدان کوچک‌تر بردارید که بتوانید با خیال راحت آن را همراه خود به هواپیما ببرید.

چمدانتان را مشخص کنید


همیشه هم این امکان وجود ندارد که چمدانی کوچک برداریم و گاه باید سراغ چمدان‌های بزرگتر رفته و آن را به بار تحویل دهیم؛ چند توصیه کاربردی را در این هنگام به کار ببرید، هنگامی که چمدانتان را تحویل می‌دهید از آنها بخواهید که روی آن برچسب مخصوص شکستنی(Fragile) بچسبانند، چمدان‌هایی که این علامت روی آن چسبانده شده را روی چمدان‌های دیگر قرار می‌دهند و همین امر به تسریع تحویل بارتان کمک می‌کند.
همچنین یادتان باشد که از چمدان شما تنها یک نمونه تولید نشده است پس آن را با زدن برچسب و یا بستن یک روبان رنگی به طور کامل مشخص و متمایز کنید.

شش تکه لباس، چند دست لباس


برای یک سفر چند روزه چند تکه لباس هم کافیست در واقع شما می‌توانید آنها را به اشکال مختلف با هم ترکیب کرده و بپوشید، به این ترتیب شما در واقع چند سِت لباس متنوع خواهید داشت، پس می‌بینید که لازم نیست چند ست کامل لباس بردارید، بلکه کافیست آسان گرفته و خلاقانه لباس بپوشید.

آنلاین بخوانید


سفر بدون کتاب و مجله کامل نمی‌شود، بدون شک ما همه دوست داریم وقتی کنار دریا نشسته‌ایم کتابی در دست گرفته و آن را بخوانیم اما حمل کتاب خود وزنی دارد و حتی گاه فضایی قابل توجه را اشغال می‌کند؛ تکنولوژی آمده است تا کار ما را راحت کند پس از آن استفاده کنید، از نسخه‌های نرم(سافت) کتاب‌ها استفاده کنید و هر تعداد کتابی که می‌خواهید را روی گوشی و تبلت خود ریخته، بخوانید و لذت ببرید.

سخت نگیرید!


این نکته بیشتر به کار خانم‌ها می‌آید؛ برخی از خانم‌ها در رابطه با پوشش و ظاهر خود بسیار حساس هستند و حتی برای یک استراحت چند روزه هم به اندازه‌ی یک مسافرت طولانی وسیله حمل می‌کنند. نیازی نیست حتما سشوار شخصی خود را برای سفر بردارید، باور کنید وسایلی اینچنینی را به راحتی می‌توانید در محل اقامتتان تهیه کنید! پس سخت نگیرید هدف از سفر استراحت است و می‌خواهید با حالی خوش از سفر برگردید نه با درد و گرفتگی عضلانی ناشی از حمل یک چمدان سنگین!

لباس‌ها را سبک کنید


هنگام سفرهای تفریحی شاید بد نباشد که الگوی لباس پوشیدن خود را کمی عوض کنید. لباس‌های جین به طور مثال جای زیادی می‌گیرند، پس به جای آنها بهتر است شلوارهای کتان و نخی به همراه ببرید.
در فصل زمستان نیز برداشتن پولورهای حجیم جای زیادی خواهد گرفت شاید بهتر باشد به جای یک دست لباس زمستانی بزرگ، چند لباس نازک‌تر برداشته و به صورت لایه لایه لباس بپوشید.

اشیا قیمتی در کیف همراه


اگر لازم است لپ تاپ، دوربین عکاسی و یا وسایلی گران قیمت را حمل کند، بهتر است آن را در کوله پشتی و یا کیف همراهتان قرار دهید. هنگام خرید بلیط هواپیما، حتما قوانین و شرایط مربوط به حمل بارهای مجاز برای کابین را بخوانید تا دچار مشکل نشوید.

نگران نباشید، همه چیز در دسترس است!


نگرانی بیش از حد همیشه دردسر ساز می‌شود، وقتی بلیط هواپیمایتان را خریدید، همان موقع فهرستی هم از وسایل مورد نیازتان تهیه و هنگام بستن چمدان از آن استفاده کنید، توجه داشته باشید، شامپو، مسواک و حتی لباس در صورت نیاز در مقصدتان هم قابل خریداری است، پس اگر چیزی هم از قلم افتاد نگران نباشید، در رابطه با وسایل آرایشی و بهداشتی اگر محدودیت خاصی ندارید، بهتر است از همان گزینه‌های موجود در هتلتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید به طور حتم از شامپو کرم‌های همیشگیتان استفاده کنید، آنها را درون کیسه‌ها پلاستیکی زیپ دار قرار دهید تا اگر در اثر فشار دچار پارگی و شکستگی شدند، مواد درون آنها لباس‌هایتان را کثیف نکند.
یادتان باشد هرچه بیشتر سخت بگیرید، همه چیز برایتان سخت تر خواهد شد و در مقابل هرچه با راحت‌تری و با انرژی مثبت با قضایا برخورد کنید، همه چیز برایتان دلپذیرتر خواهد شد. هیچ چیز بهتر از سبک سفر کردن نیست چراکه اینگونه هم جسمتان آسوده‌تر خواهد بود و هم ذهنتان!
advertising