آشنایی با بلیط چارتر هواپیما

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/10/02
آشنایی با بلیط چارتر هواپیمازمانی که شما قصد رفتن به مسافرت را دارید و میخواهید برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید حتما در جستجوهای خود به واژه " بلیط چارتر" برخورد کرده اید ما در اینجا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا با شرایط بلیط و پروازهای چارتری بهتر و بیشتراز قبل آشنا شوید.

معنای چارتر


چارتر"charter " در لغت به معنی دربست و یک جا کرایه کردن است. در واقع چارتر به شرایطی گفته می شود که در آن بخشی از صندلی های یک هواپیما ، قطار، اتوبوس و یا حتی اتاق های یک هتل به صورت یک جا اجاره داده می شود. پس در اینجا متوجه می شویم که چارتر فقط مخصوص بلیط هواپیما نیست و در موارد مختلف کاربرد دارد. اما ما در اینجا با مبحث بلیت هواپیمای چارتری سرو کار داریم.

زمانی که میخواهیم بلیط هواپیمای چارتری تهیه کنیم در واقع مبلغ کمتری را نسبت به زمان های دیگر پرداخت می کنیم. درست مثل خرید عمده و خرید جزیی یک کالا؛ در خرید عمده شما مبلغ کمتری را نسبت به خرید خرد پرداخت می کنید، به این ترتیب سود بیشتری هم نصیبتان می شود. در بلیط های چارتری هم سود بیشتری نصیب شما و هم نصیب فروشنده بلیط خواهد شد و در مجموع در هزینه ها صرفه جویی می شود.

بلیط چارتر هواپیما


اگر شما دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما هستید ,بلیط چارتر خریداری کنید.دلیل ارزان بودن این بلیط این می باشد که بعضی از آژانس های مسافرتی همه ی صندلی های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای مدت معلومی پیش خرید می کنند و به این ترتیب، قیمت بلیط را خودشان تعیین می کنند.مثلا برای عید ها قیمت را بالا می برند اما برای فصل که مسافرت کم باشد و گردشگران کمتر به سفر می روند بلیط 300 هزاری شاید 90 هزار هم به فروش برسد,خصوصا در ساعت های آخر پرواز.اما یکی از عیب های این بلیط این می باشد که شما بعد از خریداری نمی توانید آن را کنسل کنید و پول خود را دریافت کنید.
advertising