شلم از غذاهای سنتی کرمانشاه

گردشگریصنایع و سوغات

- 98/02/27
شلم از غذاهای سنتی کرمانشاه

غذاهای سنتی کرمانشاه


غذاهای محلی کرمانشاه که چشیدن طعم آن ها در این شهر زیبا و خوش آب و هوا بسیار دلچسب است و سفر را دلنشین تر و ماندنی تر می کند. البته آنقدر لذیذ و دوست داشتنی هستند که وسوسه شوید در شهر و دیار خودتان نیز آن ها را به یاد سفر به کرمانشاه طبخ کنید و خانواده و دوستان را در لذتی فوق العاده شریک کنید.
شلم از غذاهای سنتی کرمانشاه

آش شلمین کرمانشاه


رژیم غذایی مردم استان کرمانشاه، خوراکی‌های جالب و منحصربه‌فردی وجود دارد که نشات گرفته از فرهنگ مردم و اقلیم سرزمین کرمانشاه است. شلمین که به شلم نیز شهرت دارد، از جمله‌ی این خوراکی‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر سبک تهیه‌ی شلم که به عنوان غذایی سنتی و بومی به شمار می‌آید، نحوه‌ی تهیه‌ی مواد اولیه‌ی آن نیز مستلزم صرف زمان مشخصی است که همین امر سبب می‌شود مردم این استان مانند برخی از دیگر خوراکی‌های سنتی از جمله ترخینه، در فصل بهار به آماده‌سازی مواد اولیه‌ی شلم مشغول شوند تا در فصل زمستان به تهیه و طبخ این غذای مقوی و لذیذ بپردازند.

معمولا برای تهیه‌ی آن از شلغم (برگ و سر شلغم)، گندم و آب انار استفاده می‌شود. شلغم و برگ آن را خرد کرده و پخته، سپس گندم بلغور شده و پخته شده را در چال هایی مخصوص میریزند و چنگ میزنند، دانه شلغم و آب آن را با انار و سبزی محلی شبیه به کنگر مخلوط کرده و روی بلغور میریزند و چند روزی همینطور می ماند، سپس ماده آماده شده را شبیه ترخینه گله (تکه) کرده و در زمستان آن را طبخ می کنند.
advertising