سراب قنبر کرمانشاه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/08/24
سراب قنبر کرمانشاهسراب قنبر محله‌ای در جنوب غربی شهر کرمانشاه است. این محله در گذشته روستایی از توابع بخش مرکزی در استان کرمانشاه به‌شمار می‌آمد که با افزایش ساخت‌. ساز و توسعۀ شهر کرمانشاه، به تدریج در حریم شهر قرار گرفته و به یک محله در بافت منطقۀ 4 شهرداری کرمانشاه تبدیل شد.وجود این سراب زیبا در منطقه، طبیعت بکر و مناظر بی نظیر و همچنین نزدیکی به شهر کرمانشاه از دیگر ویژگی‌های منطقه نمونه گردشگری سراب قنبر در شهر کرمانشاه است.
سراب قنبر کرمانشاه
در گذشته و تا نیمۀ دهۀ 1330 خورشیدی باغ‌های روستای سراب قنبر جنوب شهر کرمانشاه را در بر گرفته و تا نزدیکی میدان شهرداری (باغ اجلالیه) امتداد داشتند. این باغ‌ها علاوه بر تأمین میوۀ مردم شهر، به عنوان تفرجگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

با ساخت خیابان دبیراعظم و سپس محلۀ کسری، باغ‌های سراب رفته‌رفته جاب خود را به ویلاها و آپارتمان‌های نوساز داد. فعالیت‌های شهرک‌سازی پس از جنگ ایران و عراق سبب نابودی آخرین بقایای باغ‌های سراب قنبر شد. هم‌اکنون بخش بسیار کوچکی از باغ‌های سراب باقی مانده‌است. از سال 1385 طرح جنگل‌کاری در این منطقه از شهر کرمانشاه به اجرا گذاشته‌شده و قرار است در آینده این منطقه به یک پارک جنگلی تبدیل شود.
advertising