شیرینی نوقا تبریز سوغاتی برای مسافران عید

گردشگریصنایع و سوغات

- 97/12/11
شیرینی نوقا تبریز سوغاتی برای مسافران عیدنوقا از شیرینی‌های سنتی تبریز است و در سفر به این شهر حتمآ با خود خواهید گفت وای چقدر شیرینی متنوع اینجاست، مواد تشکیل دهنده ی آن سفیده تخم‌مرغ، شکر، گردو و وانیل است، شیرینی نوقا را بیشتر افراد با ذائقه های متفاوت می پسندند و طرفداران زیادی هم دارد، مردم در زبان محلی به‌ آن لوکا می‌گویند.
نوقا در انواع مختلف مانند وانیلی، کاکائویی، شکلاتی تهیه می شود البته نوع دیگری از این شیرینی لذیذ در تبریز وجود دارد که به نوقای آجیلی معروف است و در مواد تشکیل دهنده ی آن از مغز گردو، بادام درختی، بادام هندی، پسته، فندق، سفیده تخم مرغ، گلاب و آرد گندم استفاده می شود.
شیرینی نوقا تبریز سوغاتی برای مسافران عید

شیرینی لوکا در خارج از ایران:


لوکا یا نوقا نوعی شیرینی از خانواده گز است، البته چنین برداشت می شود که نوعی از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، همچنین با توجه تعاریفی که غرب از شیرینی نوقا دارد سوهان را نیز میتوان نوعی نوقا محسوب کرد که محصول قم و کاشان می باشد.

شیرینی نوقا در مراسم شادی و سرور نقش مهمی ایفا می کند حتما در عید نوروز به شهرهای زیبای ایران به خصوص استان آذربایجان شرقی سفر کنید و از سوغات خوشمزه آن به ویژه برای مسافران عزیز لذت ببرید، برای خانواده های خود ببرید و آن ها را نیز بی نصیب نگذارید.
advertising