معرفی لاک پشت روسی معروف به لاک پشت آسیایی

گردشگریحیات وحش

- 97/10/14
معرفی لاک پشت روسی معروف به لاک پشت آسیایی

مشخصات لاک پشت روسی


لاک پشت روسی (Russian Turtle) که نام علمی آن Testudo horsfieldii است جزو لاک پشت های کوچک به طول 16 تا 25 سانتی متر محسوب می شود. لاک پشت نر کمی از لاک پشت ماده کوچک تر است و دارای دم بلندتری می باشد که در اطراف آن چین خوردگی مشاهده می شود. طول لاکپشت 10 تا 20 سانتی متر که در طبیعت تا 23 سانتی متر نیز می رسد. لاک برامده و بیضی شکل میباشد.بر روی لاک فلس های برامده وجود دارد. روی لاک زیتونی رنگ است. بر روی هر فلس برامدگی وجود دارد که رنگ آن کمی تیره تر از زیتونی است. لاک شکمی روشن تر از لاک پشتی است.

دست و پا قهوه ای مایل به زیتونی است. بعد از 6 تا 8 هفته خواب زمستانی جنس ماده میتواند بین 1 تا 5 تخم بگذارد.تخم ها در شرایط خاص و بعد از گذشت77 روز در دمای 30 تا 35 درجه ی سانتی گرات باز میشوند. لاک پشت های روسی علاقه زیادی به حفر کردن دارند و در ساعات گرم روز و شب ها به زیر خاک می روند. از گیاهان علفی تغذیه میکنند و جانوری علفخوار است و در زمستان ها به خواب زمستانی میروند.
معرفی لاک پشت روسی معروف به لاک پشت آسیایی

زیستگاه لاک پشت روسی


زیستگاه اصلی این لاک پشت آسیای میانه، روسیه و افغانستان است و بومی ایران نیست .زیستگاه این لاک پشت جلگه های شنی همراه با علفزاره ها و چمن زارها است. پراکندگی آن در ایران در شرق استانهای مازندران، خراسان، سمنان، سیستان و بلوچستان است. محیط علفزار و جویبارهای واقع در تپه ماهورها را ترجیح می دهد.
advertising