میشل استروگف رمانی ماجراجویانه و هیجان انگیز از ژول ورن

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/22
میشل استروگف رمانی ماجراجویانه و هیجان انگیز از ژول ورن

نویسنده رمان میشل استروگف


میشل استروگف نام یک کتاب ادبی است که توسط ژول ورن، نویسنده قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم اهل فرانسه نوشته شده‌است. ژول‌ورن ، رمان میشل استروگف (Michel Strogoff) را در 1876 نوشت. قهرمان داستان یک افسر روسی است.

انتشارات و مترجم رمان میشل استروگف


نشر کتاب پارسه این رمان را منتشر کرده و صدف محسنی کار ترجمه آن را به انجام رسانیده است

مضمون و خلاصه رمان میشل استروگف


ميشل استروگوف، قهرمان رمان، که فرمانده ارتباطات تزار است، مأمور می شود که پيام مهمی را به شهر دورافتاده ايرکوتسک در سيبری شرقی برساند. بر اثر تحريکات شخصی به نام ايوان اوگارف، افسر سابق گارد امپراتور که خلع درجه شده و در صدد انتقام‌جويی است، قبايل تاتار شورش کرده و پادگان ايرکوتسک را در معرض تهديد قرار داده‌اند.
حوادث غيرعادی و فراز و نشيب هايی که ميشل استروگوف طی اين سفر از ميان دشتهای پهناور سيبری و در راه مبارزه با اوگارف با آنها مواجه مي‌شود، موضوع صحنه‌هاي هيجان‌انگيز قرار مي‌گيرد؛ از جمله صحنه‌اي که در آن قهرمان رمان به چنگ ايوان مي‌افتد و چشمهايش را ميل مي‌کشند تا کور کنند ولي او خوشبختانه بينايي خود را حفظ مي‌کند، و نيز صحنه پايان کار ايوان که براي پيشبرد نقشه‌هايش خود را پيک تزار جا مي‌زند. سرتاسر ماجرا زير سيطره شخصيت ميشل، مظهر شجاعت و تهور و فداکاري مطلق قرار دارد. چيره‌دستي داهيانه داستان‌پردازان، تا پايان خوش ماجرا، خواننده را در اوج هيجان نگه می دارد و در عين حال، توصيف قدرتمندانه محيط نيمه وحشی دشتهای سيبری بر جذبه رمان می افزايد. ژول ورن با همکاری دنری نمايشنامه‌ای از اين رمان تهيه کرد که در 1880 بر صحنه آمد.
advertising