کتاب من شدن زندگی نامه اروین یالوم

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/30
کتاب من شدن زندگی نامه اروین یالومشغل روانپزشکی با اتفاقات بسیار زیادی همراه است. روانپزشک ها معمولا داستان افراد مختلف گوش می دهند و به عنوان بیمار و مراجع آن ها را می بینند. به هر حال روانپزشک ها همیشه داستان های جالبی از دیگران دارند اما اگر این بار نقش اصلی داستان خود آن ها باشد چطور؟
کتاب من شدن با عنوان فرعی خاطرات یک روانپزشک یا Becoming Myself زندگی‌ نامه اروین د. یالوم به قلم خودش است. در واقع این کتاب اتو بیوگرافی است. یالوم که درمانگر حرفه‌ای است و همیشه زندگی دیگران را واکاوی می‌ کند، در این کتاب شخصیت خودش را واکاوی می‌ کند و عمیق‌ ترین جنبه‌ های زندگی‌ اش را با مخاطب به اشتراک می‌ گذارد.
یالوم که فرزند پدر و مادری است از یهودیان مهاجر روس تبار، در محله ای متوسط و رو به پایینی در واشنگتن دی.سی بزرگ می شود. یالوم قصد دارد از محیطش فراتر برود، دکتر شدن را هدف خود قرار می دهد. حاصل این تصمیم سیر صعودی فوق العاده ای است، در خلال تغییرات فاحش فرهنگی در دهه 1960 شاهد ورودش به دانشکده پزشکی استنفورد هستیم، بعد روی آوردنش به داستان نویسی که ابزاری است برای واکاوی بیشتر روان انسان و در نهایت تبدیل شدنش به یک چهره برجسته بین المللی.
advertising