رمان و زندگی نامه تحصیل کرده اثر تارا وستوور

خواندنیکتاب و رمان

- 98/01/06
رمان و زندگی نامه تحصیل کرده اثر تارا وستوور

نویسنده رمان تحصیل کرده


کتاب دختر تحصیل کرده، اثری نوشته ی تارا وستوور است که نخستین بار در سال 2018 منتشر شد. زادهٔ سپتامبر 1986 تاریخ‌نگار و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. او به ویژه پس از نگارش کتاب تحصیلکرده به شهرت رسید. کتاب «تحصیلکرده» سرگذشت او را از کودکی تا حدود سی سالگی در بر می‌گیرد. وستور در آیداهوی آمریکا و در خانواده‌ای مورمون به دنیا آمد. پدرش یک مذهبی افراطی بود و در عین حال از اختلال دو قطبی رنج می‌برد. بیماری و باورهای مذهبی خاصَش باعث شد که نسبت به حکومت آمریکا، پلیس فدرال، خدمات درمانی و مدارس دولتی بدگمان شود. در نتیجه «تارا» و برخی از براداران و خواهرش به مدرسه نرفتند، شناسنامه نداشتند و از خدمات درمانی استفاده نمی‌کردند. آنها حتی واکسیناسیون نشده بودند. تارا شرح این محرومیت‌ها را در کتاب تحصیلکرده منتشر ساخت. سرگذشت مزبور بلافاصله در ردیف کتاب‌های پرفروش قرار گرفته و حتی پس از 54 هفته پس از چاپ در لیست پرفروش‌ها قرار داشت. در دسامبر 2018 ویراستاران آمازون «تحصیلکرده» را به عنوان کتاب برتر سال انتخاب کردند.

مترجم و انتشارات رمان تحصیل کرده


مترجم این اثر هوشمند دهقان است و انتشارات نیلوفر آن را به چاپ رسانیده است.

خلاصه و درونمایه رمان تحصیل کرده


این کتاب، سرگذشت زندگانی تارا وستوور است. نویسنده، سرگذشت خود را تا حدود سی سالگی توصیف می‌کند.تارا وستوور در خانواده ای به دنیا آمد که به دور از تمدن شهر، در کوه های آیداهو زندگی می کردند. پدرش یک مذهبی افراطی بود. آنها به جد و جهد خود را برای روزهای آخرالزمان آماده و مجهّز می‌کنند. روزهای تارا یا به کارکردن در «حیاط ضایعات و خودروهای اوراقی» به سر می‌رسد یا به پر کردن شیشه‌های میوه‌های کنسرو شده، سپری می‌شود.خانواده ی او آنقدر از جامعه دور بودند که هیچکس نبود تا از تحصیل فرزندان این خانواده اطمینان حاصل کند و همچنین، هیچکس نبود تا وقتی یکی از برادرهای بزرگتر تارا به خشونت روی آورد، مداخله کند و اوضاع را آرام سازد. زمانی که یکی دیگر از برادرهای تارا موفق شد به کالج راه یابد، او نیز تصمیم گرفت نوعی جدید از زندگی را امتحان کند. تلاش تارا برای کسب دانش، او را دگرگون کرد و باعث شد که این دختر پس از طی مسافت هایی طولانی، حضور در دانشگاه های هاروارد و کمبریج را تجربه کند.کتاب تحصیل‌کرده، سرگذشت پر فراز و نشیب و جدال تارا برای تحصیل‌کردن و در عین حال حفظ خانواده است. کتاب مزبور، اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ به چاپ رسید و بلافاصله به کتابی پرفروش مبدّل گردید.

گزیده ای از رمان تحصیل کرده


"من دختری هستم که در ایالت آیداهو آمریکا، توی کوهستان بزرگ شدم. تمام کودکی و نوجوانی من در این کوهستان گذشت. من هیچ وقت به مدرسه نرفتم، هیچ دکتری تا به حال معاینه ام نکرده بود و حتی شناسنامه هم نداشتم.
از نظر کشورم، من وجود خارجی نداشتم. "
advertising