رمان نفرتی که تو می کاری اثر انجی توماس کتاب برگزیده گودریدز در سال 2017

خواندنیکتاب و رمان

- 97/11/03
رمان نفرتی که تو می کاری اثر انجی توماس کتاب برگزیده گودریدز در سال 2017

نویسنده رمان نفرتی که تو می کاری


کتاب نفرتی که تو می‌کاری با عنوان اصلی The hate u give اثری از انجی توماس است که در هنگام انتشار سروصدای زیادی به راه انداخت و احساسات بسیاری از سیاه‌پوست‌های آمریکایی را برانگیخت.این کتاب توانست افتخارات زیادی کسب کند که از جمله آن می‌توان به کتاب برگزیده گودریدز در سال 2017 با بیشتر از 59 هزار رای ، نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 2016 و برنده جایزه کی‌کروس در سال 2017 اشاره کرد.

مترجم و انتشارات رمان نفرتی که تو می کاری


مترجم این رمان میلاد بابانژاد و الهه مرادی می باشد و انتشارات نون آن را به چاپ رسانیده است.

خلاصه رمان نفرتی که تو می کاری


داستان این رمان به نوجوانی شانزده ساله به نام استار کارتر می پردازد که بین دو دنیا در گذار است: محله ی فقیرنشینی که در آن زندگی می کند و مدرسه ی پرزرق و برقی که برای تحصیل به آن می رود. تعادل نصفه و نیمه ی میان این دو دنیا زمانی از بین می رود که استار، حادثه ی تیراندازی مرگبار یک افسر پلیس به بهترین دوست کودکی اش، خلیل، را مشاهده می کند. خبر کشته شدن خلیل خیلی زود به تیتر اول اخبار کشور تبدیل می شود. چیزی که همه به دنبال فهمیدنش هستند این است که در آن شب واقعا چه اتفاقی افتاد و تنها کسی که می تواند به این سوال پاسخ دهد، کسی نیست جز استار کارتر. اما گفته ها و نگفته های استار ممکن است جامعه را به آشوب بکشاند و یا حتی زندگی اش به خطر بیاندازد.


قسمتی از رمان نفرتی که تو می کاری


بارها و بارها شبیه این اتفاقات را دیده بودم، سیاهپوستی که به‌خاطر رنگ پوستش کشته می‌شود و همه‌جا به‌هم می‌ریزد. من خودم در شبکه‌های اجتماعی، زیاد پیام تسلیت و عکس گذاشته بودم و کلی هم نامه اعتراضی امضاء کردم. همیشه با خودم فکر می‌کردم اگر روزی چنین اتفاقی را ببینم، بلندترین صدایی خواهم شد که تا‌به‌حال وجود داشته و کاری می‌کنم که دنیا بفهمد چه اتفاقی افتاده است. حالا آن اتفاق را دیده‌ام و می‌ترسم حرفی بزنم.
advertising