رمان شور زندگی اثر ایرووینگ استون زندگی نامه ونسان ون گوگ

خواندنیداستان و حکایات

- 97/09/03
رمان شور زندگی اثر ایرووینگ استون زندگی نامه ونسان ون گوگشور زندگی کتابی ست به سبک زندگی نامه نویسی، درباره زندگی ونسان ون گوگ، که توسط ایروینگ استون، نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا نوشته شده‌است. در این کتاب ون گوگ نقاش نه تنها به عنوان یک هنرمند مطرح می شود بلکه به عنوان شخصیتی که زندگی پرآشوب، پر تکاپو و پر عذابش را در قالب داستانی مملو از شور و احساس و عاطفه ارائه می کند به طوری که آن چه نمونه اش را در کمتر زمانی می توان یافت. این کتاب، بیوگرافی ونسان ون گوگ از 21 سالگی تا 37 سالگی می باشد. وی بر اثر فقر و مشکلات روانی خودکشی می کند. استون این داستان را در قالب داستانی کلاسیک به نمایش می گذارد. راز معروفیت امروز ون گوگ به دلیل نقاشی های ارزشمندش نیست بلکه بیشتر بخاطر بزرگی شخصیت اش بوده است. مردم او را فوقو یا دیوانه مو سرخ می نامیدند و خانواده اش او را بیکار و علاف می دانستند و هرکجا که می رفت همه او را طرد می کردند و در این بین تعداد کمی از دوستانش و مهم تر از همه برادرش تئو پشتیبان او بود.
ون‌ گوگ در طول زندگی خود به برادرش تئو نامه‌ های زیادی می‌ نویسد که منابع گران بهایی برای نگارش این کتاب محسوب می‌ شوند.
در این کتاب خواننده متوجه می شود تاکنون هیچ هنرمندی به اندازه ون گوگ تحت تاثیر تمایل شدید خود به خلاقیت چنین بی رحمانه به پیش نتازیده و یا تا به این حد از سطحی ترین خوشی های زندگی بشری محروم نگشته است.
advertising