ماجرای فروش برگر خاویار غذای لاکچری رستوران لواسان چیست

مجلهسایر

- 97/09/15
ماجرای فروش برگر خاویار غذای لاکچری رستوران لواسان چیستاین روزها به خاطر وضعیت دلار و نابسامانی اقتصاد ایران خیلی از مردم با مشکل معیشتی روبرو شده اند. اما مثل این که در برخی از رستوران های شمال تهران این موضوع صدق نمی کند و افراد با توانایی مالی بالا به زندگی های لاکچری گرایش بیش تری پیدا کرده اند.
«برگر خاویار» غذای ویژه منوی یک فست‌ فود معروف در منطقه لواسان تهران است. خوردن این ساندویچ 250 هزار تومان است و نکته جالب توجه این است که بر اساس قانون این فست‌ فود لاکچری باید از یک روز قبل سفارش برگر خاویار را ثبت و برای آن حداقل 50 درصد مبلغ را پرداخت کنید. این موضوع بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.
جالب است بدانید بر خلاف آنچه از اوضاع اقتصادی مملکت به نظر می‌رسد، مغازه‌داران و رستوران‌داران شمال شهر می‌گویند مصرف داخلی خاویار افزایش داشته است تا آن‌جا که پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری دیگر کمتر به صادرات محصولشان فکر می‌کنند! آنها توضیح می‌دهند که علاقه به تجربه زندگی لوکس و باکلاس بودن باعث شده خرید خاویار بیشتر از گذشته باشد.

خاویار غذای لاکچری


خاویار که به الماس سیاه معروف است از گران‌ترین غذاهای دنیاست. در همه جای دنیا این غذا به‌ عنوان خوراکی گرانقیمت و لاکچری به حساب می‌آید و اتفاقا نوع ایرانی آن هم قیمت بالایی در دنیا دارد. در حال حاضر، دریای خزر ببزرگترین منبع ماهیان خاویاری در جهان است و بیش از 90درصد خاویار جهان را تامین می‌کند. البته کمتر فردی در داخل کشور وجود دارد که حاضر باشد هزینه خرید این محصول دریایی و غذای اشرافی را پرداخت کند؛ مگر این‌ که به یک رستوران لاکچری در شمال تهران سری بزنیم و مشتریان این غذای اشرافی را ببینیم.

برگر خاویار غذای لاکچری رستوران لواسان


در این ساندویچ از خاویار بلوگا استفاده می‌شود که بسته‌های 50گرمی آن بین 500 تا 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. در این ساندویچ معروف و جنجالی از 12 گرم خاویار استفاده می‌شود که هزینه تمام شده برای این ساندویچ حدود 60 یا 70 هزار تومان است اما فروش آن به قیمت 250 هزار تومان می رسد. در حال حاضر برگر خاویار گران ترین برگر در کشور محسوب می شود.
البته رستوران‌های دیگری با ورودیه‌های نیم‌میلیونی در جردن، فرشته، زعفرانیه و ولنجک هستند که غذاهایی متشکل از خاویار دارند. به عنوان مثال در رستورانی در خیابان کردستان بشقابی از خاویار با مخلفات غذاهای دریایی سرو می‌شود که قیمت آن بیش از ٢٠٠‌هزار تومان است. در رستوران‌هایی در جردن هم غذاهای متشکل از خاویار در منو دیده می شود. . در این رستوران‌ها هم غذاهای با طعم خاویار از 100 هزار تومان به بالا آغاز می‌شوند که قطعا در شرایط اقتصادی این روزها کمتر شهروندی می‌تواند سراغ منوهای گرانقیمت این رستوران‌ها برود. البته مثل این که اوضاع اقتصادی فعلی برای پولداران برعکس عمل کرده واین قشر ثروتمندتر از قبل شده اند...
advertising