دستور تهیه مینی برگر سویا

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/08/25
دستور تهیه مینی برگر سویادستور مینی برگر سویا به خاطر مواد غذایی پرخاصیتی مثل سویا و تخم مرغ از غذاهای مقوی محسوب میشه. این برگر ویژه افراد گیاهخوار میباشد زیرا در این برگر از تمامی سبزیجات استفاده شده است در ضمن این غذا به هیچ وجه کالری زیادی ندارد.

مواد لازم برای مینی برگر سویا


سويا 1 لیوان
پياز 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوري
شیر 2 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه مینی برگر سویا


سویا را نیم تا یک ساعت در اب ولرم خیس کنید و پس از این مدت خوب ابکشی نمائید. سپس با پیاز ، نمک و فلفل 2 بار چرخ کنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند. با دست مواد چرخ شده را ورز دهید ؛ وقتی بافت مینی برگر منسجم شد ، تخم مرغ ها را تک تک داخل آن بشکنید و مخلوط کنید تا مواد خوب ترکیب شوند.در ادامه شیر ، آرد سوخاری و آرد سفید را نیز اضافه کنید و چند دقیقه مخلوط کنید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند. مقداری از مایه برگر بردارید و در کف دست تان پهن کنید و داخل روغن و با حرارت ملایم سرخ نمایید.

نکته مینی برگر سویا


میتوانید برای انسجام بیشتر از مخلوط مساوی گوشت چرخ کرده و سویا نیز استفاده کنید ولی اگر اندازه ها را درست رعایت کنید و مخلوط را کاملا ورز دهید ، برای انسجام بیشتر بافت مینی برگر نیازی به گوشت چرخ کرده یا تخم مرغ اضافه نخواهد بود.ابتدا 1 عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و اگر احساس کردید که نیاز به تخم مرغ بیشتر دارد ، تخم مرغ دوم را نیز اضافه کنید . دقت کنید که در زمان سرخ کردن مینی برگر ها حرارت زیر تابه ملایم باشد چون به دلیل استفاده از آرد سوخاری مینی برگرها زود میسوزند.
advertising