بررسی چند برند گران قیمت اما بی کیفیت

مد و زیباییسایر

- 97/08/26
بررسی چند برند گران قیمت اما بی کیفیتدر سرتاسر دنیا خرید اکسسوری‌ هایی مثل کیف و کفش و زیورآلات و از همه مهم‌ تر پوشاک از برند های لاکچری، براساس سطح درآمد افراد صورت می‌ گیرد. برخی برند های لوکس آن‌ قدر گران‌ قیمت هستند که فقط طبقه‌ ی ثروتمند جامعه و سلبریتی‌ ها قادر به خرید آن ها هستند؛ با وجود این، اغلب مردم تصور می‌کنند اجناسی که برند های لاکچری و مشهور آن ها را تولید می‌ کنند، جنس و کیفیتی بهتر از اجناس برند های کمتر مشهور و ارزان‌ تر دارند و هرچه پول بیشتری بابت اکسسوری‌ هایی مثل کیف و کفش بپردازند، جنس بهتری تحویل می‌ گیرند؛ اما این تفکر همیشه هم درست نیست.بد نیست بدانید برخی برند های لوکس و خوش‌ نام در صنعت مد با وجود نام پرآوازه و کیفیت منحصر‌ به‌ فردی که دارند، اتفاقا برخ لاف تصور عموم برای تولید محصولات‌خود چندان هم هزینه نمی‌ کنند و به‌عبارت دیگر پول فراوانی که بابت خرید آن ها می‌ پردازید، خیلی بیشتر از آن چیزی است که برای این برند های لاکچری و گران‌ قیمت آب خورده است.در این بخش چند برند اشاره کرده ایم .
بررسی چند برند گران قیمت اما بی کیفیت

Pretty much all diamondsایمندز


اگر در نظر دارید الماس بخرید و برای پول ارزش زیادی قائل نیستید می توانید از این برند خرید کنید. اگر از اخبار بی خبر هستید باید بگوییم که این شرکت اخیرا متهم به کلاهبرداری بزرگی در زمینه تجارت الماس ها شده است. به دلیل نوسانات زیاد بازار جواهرات این برند از قیمت هایی بسیار بالایی برای فروش الماس ها استفاده می کرد و خب همین باعث شد که تجارت 90 ساله آن ها امروز با خطر ورشکستگی رو به رو شود.

برند لاکچری لویی‌ ویتون زیبا اما بی کیفیت


بعید است که اهل مد و خرید باشید و تا به‌ حال نام برند لاکچری و قدیمی «لویی‌ ویتون» به گوش‌ شما نخورده باشد. اکسسوری‌ های شکیل برند فرانسوی لویی‌ ویتون شامل محصولات چرمی، مثل کیف و کفش و زیورآلات با لوگوی «LV» در سر تا سر دنیا شناخته‌ شده هستند. شاید برای‌ شما جالب باشد بدانید در زمانی که «لویی‌ ویتون مالیته» نوجوان به‌ عنوان شاگرد در مغازه‌ ی چمدان‌ سازی پذیرفته شد، چمدان، کالایی لوکس و گران‌ قیمت به‌ حساب می‌ آمد که فقط اشراف و ثروتمندان توانایی تهیه‌ ی آن را داشتند و همین مراوده با طبقه‌ ی ثروتمند جامعه بود که ایده‌ های بکری را برای تولید محصولات لوکس که به چشم این طبقه بیاید، در ذهن لویی‌ ویتون جوان پرورش داد. از همین ایده‌ های بکر بود که سرانجام کسب‌ و‌ کاری جهانی راه افتاد که نامش در سرتاسر جهان پرآوازه شد، تاجایی‌که بسیاری از افراد مشهور، ازجمله خوانندگان و بازیگران سرشناس هالیوود با افتخار چهره‌ ی تبلیغاتی این برند لوکس هستند.

بد نیست بدانید برند لویی‌ ویتون هیچ‌ وقت محصولات اش را در حراج به فروش نمی‌ رساند و اصولا محصولات این برند حراج نمی‌ شوند و اگر هم در پایان یک فصل کالایی در انبار مانده باشد، برای حفظ کیفیت و اصالت برند، از بین برده می‌ شود؛ اما آن چه داستان «لویی‌ ویتون» را جذاب‌ تر می‌کند، این است: طبق گزارشی که روزنامه‌ ی معتبر نیویورک تایمز در سال 2000منتشر کرد، یک کیف‌ دستی لویی‌ ویتون که اتفاقا محبوب‌ ترین اکسسوری این برند نیز هست، با احتساب جنس و موادی که برای ساخت آن به‌ کار رفته است، صد ها دلار کم‌ تر از آنچه به شما فروخته می‌ شود، ارزش مادی دارد.در همان زمان یکی از سخنگویان این برند ادعا کرد که این برآورد روزنامه‌ ی نیویورک تایمز اشتباه است. به گفته‌ ی این سخنگو بخش عمده‌ ای از پولی که شما برای خرید محصولات این برند می‌ پردازید، به‌خاطر طراحی این محصول است که شرکت پول زیادی بابت آن می‌ پردازد. براساس گزارش مجله‌ ی فوربس، برند لاکچری و صدساله‌ ی لویی‌ ویتون یکی از سود آور ترین برند های لاکچری دنیا با ارزشی معادل 28میلیارد و 800میلیون دلار است. هرچه باشد، به‌ نظر می‌ رسد پرداخت هزاران دلار برای خرید یک کیف شناسنامه‌ دار از برند «لویی‌ ویتون» فقط به‌ خاطر هنری که در طراحی‌ اش به‌کار گرفته شده است، کار چندان عاقلانه‌ ای نیست.

برند جواهرات لاکچری تیفانی با جواهرات کم کیفیت


«تیفانی» یکی از پر آوازه‌ ترین و محبوب‌ ترین برند های لاکچری طلا و جواهر دنیاست؛ اما اگر شما هم یکی از مشتریان این برند مشهور هستید آیا می‌ دانید که بابت چه‌ چیزی پول می‌ دهید؟ بابت یک نام بلند‌ بالا و جعبه‌ های آبی‌ رنگ مشهور! اما حقیقت این است که این برند لاکچری طلا و جواهر با الماس‌ های چشمگیر خیلی بیشتر از آنچه باید، بابت طراحی این جواهرات از مشتری‌ دستمزد می‌ گیرد و همین مسئله صدای بسیاری از کارشناسان طلا و جواهر را درآورده است.در طول سالیان دراز، از خانواده‌ ی سلطنتی فرانسه گرفته تا «آبراهام لینکن» و چهره‌ های مشهوری چون «کایرا نایتلی»، «کیت بلانشت»، «اما واتسون» و «کیت میدلتون» ازجمله مشتری‌ های پروپا قرص این برند لوکس محسوب می‌ شوند؛ اما باز هم این دلیل نمی‌ شود که شما برای خرید یک حلقه‌ ی نامزدی معمولی از این برند لاکچری، هزار دلار بیشتر از برند های کمتر مشهور بپردازید که سنگ‌ های باکیفیت‌ تر در محصولات‌ خود به‌کار می‌ برند.

برند ساعت لاکچری رولکس


برند لاکچری و محبوب ساعت «رولکس» یکی دیگر از آن نام‌ های لوکسی است که بیشتر از آنچه باید، بابت محصولات خود از شما پول می‌ گیرد. با وجود این که «رولکس» برندی محبوب به‌ خصوص در میان ایرانی‌ ها است، حقیقت این است که این برند لاکچری دنیای ساعت‌ های مچی بسیار بیشتر از برند های مشابه خود از مشتری بابت خرید یک ساعت پول می‌ گیرد. «رولکس» برندی پیشرو و خلاق در زمینه‌ ی تولید ساعت مچی است و افتخارات بسیاری دارد، از جمله توليد اولين ساعت مچی با امکان تغيير تاريخ اتوماتيک روی صفحه، اولين ساعت مچی با قابلیت تغيير تاريخ و روز به‌ طور اتوماتيک روی صفحه، اولين ساعت مچی ضد آب تا عمق صدمتری،‌ اولين ساعت مچی که زمان دو منطقه را هم‌ زمان نشان می‌ دهد و اولين برند ساعت که مجوز نصب کرنومتر برای ساعت‌ های مچی را دريافت کرد.اما با این همه باز هم قیمت‌ های سر سام‌ آور ساعت‌ های این برند لاکچری در برابر سایر برند های با‌ کیفیت و لوکس ساعت مچی توجیه‌ پذیر نیست.

کفش‌ های لاکچری لوبوتین


برند لاکچری فرانسوی تولید کفش «لوبوتین» که سالانه بیش از پانصد هزار جفت کفش گران‌ قیمت در سرتاسر دنیا می‌ فروشد، یکی از محبوب‌ ترین برندهای لوکس کفش در میان طبقه‌ ی ثروتمند است که در پستوی مغازه‌ های گران‌ قیمت دست به دست می‌ شود و قیمتی هم‌ تراز طلا دارد. به گفته‌ی «کریستین لوبوتین» صاحب برند لاکچری «لوبوتین»، هدف او از تولید این کفش‌ ها ترکیب راحتی و خلق یک اثر هنری است؛ اما با وجود طراحی بی‌ نظیر کفش‌ های گران‌ ترین برند لاکچری «لوبوتین» که با نماد «دکمه‌ ی قرمز» در سرتاسر دنیا شناخته‌ می‌ شود، به‌ نظر می‌ رسد قیمت چهار هزار تا شش‌ هزار دلاری آن ها هیچ توجیه منطقی ندارد. جالب است بدانید «کریستین لوبوتین» درباره‌ ی کفش‌ هایی که طراحی می‌ کند، نظر جالبی دارد: «درست است که مردم به من لقب طراح دردناک‌ ترین و سخت‌ ترین کفش‌ های دنیا را داده‌ اند؛ اما واقعا هدف من طراحی کفش‌ های ناراحت و سخت نیست، ولی اجباری وجود ندارد که این کفش‌ ها را طراحی و تولید نکنم. من دلم می‌ خواهد بلند ترین و راحت‌ ترین پاشنه‌ های کفش دنیا را تولید کنم؛ اما وظیفه‌ ی اصلی من فقط طراحی در راستای جذابیت و زیبایی است، نه راحتی با راحتی کفش مخالف نیستم؛ اما تمرکز اصلی من روی راحتی کفش نیست.» حالا با دانستن این اطلاعات از زبان سازنده‌ ی کفش‌ های لاکچری لوبوتین این انتخاب دیگر به‌ عهده‌ ی شماست که هزاران دلار بابت آن هزینه کنید.

زیورآلات مروارید لاکچری Mikimoto میکی موتو


اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که عاشق «مروارید» هستند، حتما نام برند جواهرات لاکچری «Mikimoto» را شنیده‌ اید که «مروارید» عنصر اصلی جواهرات و زیوآلات اش است. این برند لاکچری جواهر در ایران هم نامی شناخته‌ شده و محبوب است و به‌عقیده‌ ی بسیاری بهترین جواهر های مروارید موجود در بازار های دنیا، جواهر ها و زیورآلات متعلق به برند «میکیموتو» است، به‌ طوری که یک رشته گردنبند مروارید میکیموتو چندین هزار دلار قیمت دارد. با این همه بد نیست بدانید قسمت اعظم مروارید های استفاده‌ شده در زیورآلات این برند لاکچری، مروارید های پرورشی هستند، نه طبیعی. این در حالی است که اکثر مردم نمی‌ توانند فرق بین مروارید های تقلبی و اصل و همچنین مروارید های پرورشی و تقلبی را تشخیص بدهند. با این تفاسیر هنوز هم حاضرید بابت یک رشته مروارید مصنوعی چندین هزار دلار هزینه کنید؟

برند Prada با قیمت بالا و کیفیتی متوسط


یکی دیگر از برند های لاکچری که به استثنای کفش و کیف دستی، بقیه‌ ی محصولات اش کیفیت مرغوبی ندارند، برند «پرادا» است. برای مثال دوست دارید برای یک «گیره‌ ی کاغذ» برند پرادا از جنس نقره، 170دلار بپردازید؟ قبول کنید که ارزشش را ندارد؛ حتی اگر طبق ادعای این برند لاکچری در تبلیغات اش، این گیره از جنس استرلینگ باشد؛ پس قبل از اینکه صدها دلار بابت اکسسوری‌ های این برند بپردازید، درباره‌ ی کیفیت واقعی آن ها تحقیق کنید.
advertising