عطر نیش چیست و تولید کنندگان معروف آن کدام اند

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/24
عطر نیش چیست و تولید کنندگان معروف آن کدام اندعطرهای نیش (Niche Perfumes) چیست؟ تا به حال از عطر های نیش استفاده کردید؟ اگر از علاقمندان به عطر یا دنبال کننده جدیدترین محصولات صنعت عطر هستید، حتما اصطلاح “عطر های نیش” را شنیده و یا در جایی تبلیغات اش را دیده اید.طبق تعریف بنیاد جهانی عطر (FiFi)، تمامی عطرها به دو گروه عطرهای رایج (Mainstream) و عطرهای نیش (Niche) تقسیم می شوند. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که این اصطلاح به چه معناست و به چه عطر هایی، نیش گفته می شود. در این مطلب می خواهیم به معرفی این دسته از عطرها و دلایل استفاده از آن ها بپردازم.
عطر نیش چیست و تولید کنندگان معروف آن کدام اند
دسته بندی عطر های نیش به عطرهای دست ساز یا عطر هایی که به شکل صنعتی و انبوه تولید نشده و تنها به تعداد محدود و در بوتیک های معدودی ارائه گردیده و یا به تعداد بسیار کم در تعداد معدودی از فروشگاه ها موجود می باشند، عطر نیش گفته می شود. شما این رایحه ها را احتمالا تنها در فروشگاه های تخصصی عطر استشمام خواهید کرد.تقریبا اغلب عطرهایی که شما در فروشگاه ها مشاهده می کنید مانند محصولات برندهای معتبری چون دیور، لانکوم، ورساچه، لالیک و سایر موارد از دسته عطرهای رایج هستند. این دسته بندی بیشتر با توجه به میزان تولید و عرضه و دسترسی به این محصولات انجام شده است.

برند های معروف تولید کننده عطر های نیش


بعضی از برند های دیزاینر بزرگ جهت رقابت با شرکت هایی که در بازار های نیش فعالیت می کنند خط تولید های جداگانه ای تحت عنوان “اختصاصی” و یا “ویژه” راه انداخته اند که بر روی همین بازار های حاشیه ای تمرکز می کنند . از معروف ترین این کارها می شود موارد زیر را نام برد:
Private Blend برند Tom Ford
La Collection Privée برند Dior
les exclsifs de chanel برند Chanel
Xerjoff-زرجف-زرژاف
Byredo-بایردو
Serge Lutens-سرج لوتنس
Frederic Malle-فردریک مال

دلایل استفاده از عطر های نیش



1. حس خوشایند خاص بودن


حس خوشایند خاص بودن این روزها بسیاری از ما هنگام خرید لباس و کفش و یا حتی هنگام انتخاب نامی برای یک کودک، به دنبال منحصربه فرد بودن هستیم. هیچ چیز ناخوشایندتر از این نیست که پس از صرف وقت زیاد برای انتخاب یک طرح و رنگ خاص برای پوشش خود در مهمانی، با فردی با لباس مشابه مواجه شویم. این موضوع در مورد عطر نیز صدق می کند. عطرهای برند های مطرح، به هیچ عنوان خاص نیستند و در هرمکانی شما می توانید شخصی را بیابید که عطر مشابه عطر شما را استفاده کرده باشد. اما این مشکل با استفاده از عطر های نیش، هرگز برای شما پیش نخواهد آمد.

2.کیفیت بالای عطر های تولیدی نیش


کیفیت بالای تولید در تولید عطرهای نیش، برخلاف عطر های رایج، تنها یک سازنده وجود دارد که اغلب از نام وی، برای نامگذاری همان عطر نیز استفاده می شود. لذا فرد سازنده برخلاف سازندگان عطرهای رایج، تمامی مهارت و هنر خود را به کار می گیرند تا بهترین خود را ارائه دهند، زیرا محصول نهایی به نوعی شناسنامه آنان نیز خواهد بود. استفاده از عناصر گران تر و کمیاب تر در ساخت عطر های نیش، به دلیل تولید محدود و داشتن مخاطب خاص نیز معمول است. تمامی این موارد، به ساخت رایحه ای کاملا منحصر به فرد، شیک و لوکس منجر خواهد شد.

سخن آخرشاید عطرهای نیش به خاطر گران بودن خیلی رایج نباشند. اما خاص بودن آن می توانند دلیل بسیار خوبی برای خوشحال کردن افراد مشکل پسند باشد. اگر شما هم می خواهید منحصر به فرد باشید و یک هدیه بی نظیر و متفاوت برای عزیزان خود خریداری کنید این عطر ها را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.
advertising