باور های غلط راجع به عطر و ادکلن ها

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/19
باور های غلط راجع به عطر و ادکلن ها

چند باور نادرست را در مورد عطرها


عطرهایی که استفاده می‌کنیم به نوعی گوی ای شخصیت ما هستند. بسیاری از ما بر اساس رایحه‌ ی عطر خود شناخته می‌ شویم و آن‌ ها جزء جدا ناشدنی زندگی ما شده‌ اند. استفاده از عطر ها به آن سادگی که به نظر می‌ آید، نیست. رفتار عطر ها با توجه به موقعیت‌ شان متفاوت است؛ چیزی که شما صبح بر روی لباس و بدن خود اسپری می‌ کنید، ممکن است بوی متفاوتی در بعد از ظهر داشته باشد. عوامل مختلفی در ماندگاری عطر ها تاثیر گذار است، حتی محل نگهداری شیشه‌ عطر شما نیز می‌تواند در ماندگاری آن موثر باشد.ما در این بخش سه باور غلط راجع به عطر و ادکلن ها بیان می کنیم.
باور های غلط راجع به عطر و ادکلن ها

1.تستر عطر و ادکلن بیانگر همه چیز است.


بسیاری از ما هنگام خرید عطر، تستر آن‌ ها را بو می‌ کنیم و سپس رایحه‌ ی دلخواه خود را انتخاب می‌ کنیم. اما همیشه به همین سادگی نیست. محیطی که در آن از عطر استفاده می‌ کنید، رطوبت و دمای هوا بر روی رایحه‌ ی عطر موثر است. مثلاً عطری که در فروشگاه تست کرده‌ اید ممکن است در خانه بوی متفاوتی داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات تست کردن رایحه‌ ها این است که بعد از استشمام چندین رایحه، مشام شما ممکن است قدرت تشخیص خود را از دست بدهد. برای اینکه بتوانید راحت‌ تر رایحه‌‌ ی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، بعد از هر بار تست، مقداری قهوه را بو کنید تا سیستم بویایی شما به حالت عادی برگردد.

2.عطر و ادکلن را بعد از اسپری روی مچ، بمالید.


بسیاری از ما پس از اسپری و استفاده عطر و ادکلن بر روی مچ دست‌ ها، آن‌ ها را به هم می‌ مالیم. مشخص شده است که انجام این کار چندان مفید نیست، چرا که گرمای تولید شده از این مالش باعث کاهش ماندگاری عطر می‌ شود. بهترین مکان برای عطر و ادکلن زدن قسمت‌ های نبض‌ دار بدن مثل گلو و پشت گوش‌ ها هستند. هیچ وقت شیشه عطر را تکان ندهید. این کار باعث ایجاد هوا در شیشه عطر می‌ شود که ماندگاری بوی عطر را کاهش می‌دهد.

3.بوی عطر و ادکلن تا ابد باقی می‌ ماند.


همانند مواد آرایشی، عطر ها هم تاریخ انقضا دارند و احتمالاً عمر آن‌ ها کوتاه‌‌ تر از آن چیزی است که تصور می‌ کنید. اگر شیشه‌ های عطر قدیمی دارید، شاید بهتر باشد که کم کم آن‌ ها را خالی کنید. دشمن عطر ها سه چیز است: نور، گرما و رطوبت. هیچ وقت شیشه‌ های عطر خود را در حمام نگهداری نکنید. سعی کنید عطر های خود (مخصوصاُ عطر های شیشه‌ ای) را در محیط‌ های تاریک نگهداری کنید.
advertising