جرج بوش پدر رییس جمهور سابق آمریکا در سن 94 سالگی درگذشت

مجلهچهره ها

- 97/09/10
جرج بوش پدر رییس جمهور سابق آمریکا در سن 94 سالگی درگذشتجرج بوش پدر رییس جمهور پیشین کشور آمریکا در سن 94 سالگی در گذشت. این خبر توسط پسرش جرج دبلیو بوش اعلام شد.
جرج بوش پدر که نام کامل آن جرج هربرت واکر بوش است در تاریخ کشور آمریکا عمر طولانی تری نسبت به رؤسای جمهور این کشور داشت. او چهل و یکمین رییس جمهور آمریکا بود.

بیوگرافی جرج بوش پدر


جرج هربرت واکر بوش متولد 12 ژوئن 1924 بود. جرج هربرت واکر بوش در خیابان آدامز واقع در میلتون در ایالت ماساچوست به دنیا آمد. خانواده او مدتی بعد به گرینویچ مهاجرت کردند و او تحصیلات ابتدایی را در همان‌جا گذراند. او در سن 18سالگی به عنوان خلبان نیروی هواییی در جنگ جهانی دوم حضور داشت. جرج هربرت واکر بوش در دسامبر 1944 با باربارا پایرس ازدواج کرد و صاحب شش فرزند شد.
در تاریخ 14 ژانویه 2017 او بخاطر بیماری و مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد. وی در نیمه شب 1 دسامبر 2018 از دنیا رفت. بوش پدر بین سال‌ های 1989 و 1993 ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.
او فرزند پرسکات بوش، سناتور ایالات متحده در سال‌های 1953 تا 1963 و دوروتی واکر بوش است. پسر او نیز چهل و سومین رییس جمهور آمریکا بوده است.
نکته جالب توجه در مورد او این است که او و پدرش با این که جزو حزب جمهوری خواه امریکا هستند؛ اما در انتخابات سال 2016 از هیلاری کیلنتون که عضو حزب دموکرات ها است حمایت کردند و از دونالد ترامپ رویگردانی کردند.
واشنگتن پست از او به عنوان رییس جمهوری که به خروج جهان از 4 دهه جنگ سرد کمک کرد یاد کرده است.
advertising