نگاهی به زندگی میشل اوباما همسر رییس جمهور سابق آمریکا

مجلهچهره ها

- 97/08/26
نگاهی به زندگی میشل اوباما همسر رییس جمهور سابق آمریکا

بیوگرافی میشل اوباما


میشل لاوون رابینسون اوباما متولد 17 ژانویه 1964 در شیکاگو است.او وکیل و نویسنده آمریکایی است که به مدت هشت سال بانوی اول آمریکا بود. او در سن 28 سالگی با باراک اوباما ازدواج کرد و نخستین بانوی اول آمریکایی-آفریقایی در تاریخ ایالات متحده آمریکا می‌باشد .
حاصل این ازدواج او دو دختر است. میشل اوباما دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. وی به زنبورداری علاقه ‌مند است و در کاخ سفید نیز زنبورداری می‌کرد.
میشل اوباما، همسر رئيس جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، به مدت هشت سال احساساتش را در پشت ظاهر بی‌عیب و نقص بانوی اول آمریکا پنهان کرده بود. او در حیاط کاخ سفید باغچه‌ای را ایجاد کرده بود که در آن مشغول کاشتن سبزیجات بود، کمپینی را برای ورزش و تندرستی به راه انداخت و به مشکلات زندگی خانواده‌های سربازان کشورش پرداخت.
میشل مشکلات زیادی داشت.او نمی‌ توانست به راحتی سخن بگوید چون به سرعت سخنانش را به عنوان حرف ‌های زن سیاه‌ پوست خشمگین تفسیر می‌کردند. چنانچه در فوریه سال ۲۰۰۸ که درباره پیروزی همسرش در انتخابات گفته بود برای نخستین بار است که واقعا به آمریکا افتخار می‌کند، منتقدانش به او حمله کردند که وطن‌پرست واقعی در هر زمان و اوضاعی به آمریکا افتخار می‌کند.
نگاهی به زندگی میشل اوباما همسر رییس جمهور سابق آمریکا
او در کتابش تحت عنوان " شدن؛ داستان من" وضعیت خانوادگی دوره کودکی و نوجوانی خود را شرح می‌دهد؛ پدرش کارمند اداره آب بوده و مادرش خانه دار بوده است.
برای مادر میشل خیلی مهم بوده که دخترانش انگلیسی را به خوبی و بدون غلط صحبت کنند. یک بار در ده‌ سالگی شنیده بوده که کسی گفته میشل مثل دختران سفیدپوست حرف می‌زند. او می‌نویسد که نظم را از پدرش آموخته است. از او یاد گرفته که برای کارهایش به خوبی برنامه بریزد و با نظم پیش برود.
میشل هدف خود را با سرسختی دنبال کرده و به دانشگاه‌ های پرینستون و هاروارد راه یافت و سپس در شیکاگو در یک دفتر وکالت مشغول به کار شد. باراک اوباما به عنوان کارآموز وارد این دفتر وکالت شده و میشل وظیفه سرپرستی دوره کارآموزی او را بر عهده داشته است.این موضوع باعث آشنایی این دو شد.
اولین فرزند میشل پس از ازدواج با باراک اوباما سقط می‌ شود که باعث شد ضربه روحی بزرگی به او وارد شود. پزشکی به او پیشنهاد می‌دهد که از راه لقاح مصنوعی بچه‌دار شود. بدین طریق دخترانش ماریا و ساشا به دنیا می‌آیند.

در دوره مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری مجله "نیویورکر" روی جلد یکی از شماره‌هایش را به کاریکاتوری از میشل و باراک اوباما اختصاص می‌دهد. در این کاریکاتور میشل با مشت گره کرده، اسلحه‌ای بر دوش و موهای فرفری تصویر شده، در حالیکه باراک اوباما در لباسی شرقی و احتمالا عربی دیده می‌شود و پرچم آمریکا نیز در آتش شومینه اتاق در حال سوختن است. انتشار این کاریکاتور باعث می‌شود که مشاور روابط عمومی به میشل بگوید که بکوشد آرایش و ظاهرش را همیشه مثل زنی ساده و خانه‌دار نگه دارد.
میشل اوباما می‌نویسد که هیچ‌گاه دچار این توهم نبوده که پیش‌داوری‌های جامعه نسبت به سیاه‌پوستان با شعارهایی چون "امید" و "تغییر" از میان رفته باشند. اگرچه میلیون‌ها آمریکایی خوشحال بودند از اینکه زن و شوهری سیاه‌پوست به کاخ سفید راه یافته‌اند، اما این امر کینه‌توزی عده‌ای دیگر را نیز برانگیخت – و ترامپ از این موضوع سوءاستفاده کرد.
در سال ۲۰۱۱ دونالد ترامپ، سرمایه‌گذار قدرتمند پروژه‌های ساختمان‌سازی، در رأس جنبشی به راه انداخت که می‌گفت باراک اوباما در آمریکا متولد نشده و شایسته ریاست جمهوری آمریکا نیست.
میشل اوباما به خاطر می‌آورد که ترامپ می‌خواهد برگه تولد باراک اوباما را ببیند و هر روز این خواست را تکرار می‌کند تا در رسانه‌ها مطرح شود و زمینه ورودش را به عرصه سیاست آماده کند. او در
میشل اوباما می‌نویسد که دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا با رفتارهای عجیبش زندگی خانواده او را به خطر انداخته بود. و او این موضوع را هیچ وقت از یاد نبرده و او را نمی بخشد.

advertising