کدام یک از رهبران معروف دنیا به حیونات خانگی علاقه دارند

مجلهچهره ها

- 97/08/14
کدام یک از رهبران معروف دنیا به حیونات خانگی علاقه دارند

الیزابت دوم، ملکه ي بریتانیا و حیوانات خانگیش


ملکه الیزابت در طول دوره ي سلطنتش بیش تر از 30 سگ از نژاد کورگی داشته اسـت.
سگ هاي ملکه زندگی مجللی دارند. آن ها آزادند بـه هر جای قصر باکینگهام سرک بکشند و علاقه ي زیادی بـه سبزیجات و گوشت آهو دارند. نکته ی جالب این که خود ملکه بـه آن ها غذا می ‌دهد. سگ هاي کورگی ملکه شهرت جهانی دارند و سوژه ي تعداد زیادی از دیگر آثار هنری در سراسر دنیا بوده اند.
ملکه الیزابت سه سگ دیگر هم دارد کـه یکی از آن ها از نژاد کورگی بنام «ویلو» و دو تای دیگر آن ها دورگه و به نام هاي «وولکان» و «کندی» هستند.
کدام یک از رهبران معروف دنیا به حیونات خانگی علاقه دارند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سگ معروفش


ولادیمیر پوتین حیوانات اهلی و غیر اهلی زیادی داشته اسـت، از حیوانات وحشی نادر و آبزی گرفته تا چندین سگ از نژادهای مختلف. در بین همه ی ي این حیوانات، پوتین رابطه ي خاصی با یکی از سگ هایش بنام «کانی» داشت.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع سابق روسیه درسال 2000 این سگ را به پوتین هدیه داد و جالب آنک ه کانی در بیش تر دیدارهای پوتین با رهبران دیگر دنیا در روسیه درکنار او حضور داشت. کانی یک سگ آموزش دیده ي جست‌ وجو و نجات بود. این سگ ماده 8 توله به دنیا آورد کـه پوتین دو تای آن ها رابه بیوه ي سفیر اتریش در روسیه هدیه داد. بـه گفته ي این زن، توله هاي کانی بـه او کمک کردند بتواند با مرگ همسرش کنار بیاید.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه


خانواده ي مکرون یک سگ دورگه از نژادهای لابرادور و گریفون بنام «نمو» دارند کـه آن را از یک پناهگاه حیوانات انتخاب کردند. نمو گاهی در مراسم هاي استقبال مکرون از دیگر رهبران جهان، درکنار او حضور داشته اسـت.

ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان و اسب های معروفش


نگه‌ داری از اسب هاي اصیل و ممتاز در خاندان پادشاهی سعودی قدمتی طولانی دارد و مسابقات اسب سواری یکی از پرطرفدارترین مسابقات در کشور عربستان هستند.
از کلکسیون اسب هاي ملک عبدالله، سلطان سابق و در گذشته ي عربستان در مزرعه اي در ریاض نگه ‌داری می ‌شود. بیش از هزار اسب در مزرعه ای در ریاض وجوددارد کـه ۳۰۰ تای آن ها از نژاد اصیل عربی هستند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا


وقتی جاستین ترودو برای نخست وزیری کانادا انتخاب شد، خانواده ي پنج نفره ي او هیچ حیوان خانگی نداشتند. اما کمی بعد ترودو در صفحه ي توییترش عکسی از فرزند دو ساله اش منتشر کرد کـه وی را در حال بازی با یک سگ نشان می داد.

پرنس ویلیام و همسرش کیت میدلتون


پرنس ویلیام و کیت میدلتون کـه یکی از معروف ترین زوج هاي دنیا هستند سگی بنام «لوپو» از نژاد کاکر اسپانیل دارند. این حیوان خانگی زندگی مرفهی درکنار این زوج دارد و او هدایایی گرانقیمت و بیسکوییت هاي لوکسی مخصوص سگ ها را دریافت می کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا


سگ هاي باراک اوباما شهرت جهانی دارند. این سگ ها از نژاد پرتغالی هستند. اوباما سرپرستی این دو سگ را درسال ۲۰۰۹ برعهده گرفت. او قصد داشت از یک پناهگاه حیوانات سگ انتخاب کند اما نژاد مورد نظرش را در بین آن ها پیدا نکرد.
در طول تاریخ ریاست جمهوری آمریکا ترامپ نخستین رئیس جمهور امریکا اسـت کـه در کاخ سفید حیوان خانگی ندارد.

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا


گربه ي مشهور بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا هم از سوژه هاي محبوب رسانه ها بود. عکسهای زیادی از عکاسانی وجوددارد کـه مشغول عکاسی از گربه ي بازیگوش کلینتون بودند.
advertising