رمان زیبای ملکه سرخ اثر مارگارت درابل

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/06
رمان زیبای ملکه سرخ اثر مارگارت درابلملکه‌ سرخ داستانى از شرق دور است. داستانى آشنا از دربار کره جنوبى و پیچیدگى‌ هاى پردغدغه زیستن در چنین فضاهایى که با تکنیک خاص نویسنده به زیبایى روایت شده است.
کتاب دو روایت موازى را دنبال مى‌کند. راوى یکی روح درد کشیده ملکه است که قصد کرده تا پس از قرن‌ ها واقعیت را به گوش جهانیان برساند. او که مانند اغلب دختران هم دوره‌ اش، در کودکى وارد دربار شد و به واسطه شغل و منصب پدرش، به ازدواج شاهزاده سادو درآمد، هرگز تصور نمى‌کرد زندگى‌ اىن چنین پرفراز و نشیب در انتظارش باشد.
بخش نخست روایت گر کودکى و ازدواج زودهنگام ملکه در سن کم، تولد و مرگ اولین پسرش، تولد پسر دوم و دخترانش، وسواس جنون آمیز همسرش شاهزاده سادو به لباس، قتل فجیع پینگا معشوقه ى سادو، خودکشى نافرجام سادو، مرگ سادو در صندوق برنج، مرگ پادشاه پیر، بازدید رسمى ملکه از هواسئونگ در شصتمین سالگرد تولدش، است.
از سویى دیگر حوادث معمول قصر شامل اتفاقات و توطئه‌ هاى قصر و دسیسه‌ هاى خانوادگى روایت مى‌ شوند تا خواننده را بیشتر با فضاى پر تنش قصر آشنا کنند. اما جذاب ترین بخش این داستان، نگاه همیشه ناظر روح ملکه است، که از وراى زمان به حوادث مى‌ نگرد و دست نوشته‌ هایش را به وسیله رابطش به دست دکتر باربارا هالیول مى‌ رساند.
advertising