بیوگرافی کولیندا گرابار کیتاروویچ رییس جمهور زن کرواسی

مجلهچهره ها

- 97/08/21
بیوگرافی کولیندا گرابار کیتاروویچ رییس جمهور زن کرواسیکولیندا گرابار-کیتاروویچ متولد 29 آوریل 1968 سیاست ‌مدار و دیپلمات اهل کرواسی است. گرابار-کیتاروویچ از فوریه سال 2015 رئیس جمهور کشور جمهوری کرواسی است. او اولین زن و جوان ترین کسی است که پس از اولین انتخابات چندحزبی در سن 46 سالگی به این مقام در کراوسی دست می‌ یابد.

تحصیلات کولیندا کیتاروویچ


او بعد از ورود به یوگوسلاوی ، وارد دانشگاه زاگرب شد و در در سال 1992 با کارشناسی هنر در زبان های انگلیسی و اسپانیایی و ادبیات فارغ التحصیل شد.
در سال 2000 او مدرک کارشناسی ارشد رشته های بین المللی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه زاگرب را به دست آورد. در دسامبر 2015 کیتاروویچ مطالعات دکترای خود را در روابط بین المللی در دانشکده علوم سیاسی زاگرب آغاز کرد.

فعالیت های رییس جمهور کرواسی


او از سال 2003 تا 2005 وزیر امور اروپا بود. گرابار-کیتاروویچ از سال 2005 تا 2008 وزیر امور خارجه و اولین وزیر اروپا بطور همزمان بود. وی همچنین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سفیر کرواسی در ایالات متحده آمریکا بود. او هنوز هم بالاترین مقام رسمی زن است که در ساختار اداری ناتو خدمت کرده است. گرابار-کیتاروویچ معاون دبیر کل ناتو است.
رئیس جمهور کرواسی، "کولیندا کیتاروویچ" که با علاقه نشان دادن نسبت به تیم فوتبال کرواسی در جام جهانی بشدت معروف شد، دختری دارد که در رشته "پاتیناژ" بسیار حرفه ای است.
نام این دختر "کاترینا کیتاروویچ" هست که حدودا 16 سال دارد و در رشته پاتیناژ بسیار حرفه ای عمل می کند. عده ای از کاربران معتقدند که علت علاقه رییس جمهور کرواسی به فوتبال این است که دختر او نیز ورزشکار است.
بسیاری از کاربران از عملکرد این رئیس جمهور در جام جهانی بسیار راضی بوده اند و محبت او را به بازیکنان تیم های "کرواسی" و "فرانسه" به یک اندازه فراموش نمی کنند. بسیاری از آن ها عنوان کردند که کاش دنیا رهبران زن بیشتری داشت.
بیوگرافی کولیندا گرابار کیتاروویچ رییس جمهور زن کرواسی

عکس یادگاری پوتین و رییس جمهور کرواسی


advertising