توضیحات جدید علی ضیا درباره مهمان جنجالی برنامه فرمول یک

مجلهچهره ها

- 97/08/24
توضیحات جدید علی ضیا درباره مهمان جنجالی برنامه فرمول یکمدتی پیش مهمانی در برنامه فرمول یک حضور یافت که بعد از آن جنجال ها و حواشی زیادی ایجاد شد.
علی ضیا، مجری تلویزیون، درباره حواشی اخیری که بابت حضور فردی به همراه فرزندش در برنامه «فرمول یک»، به وجود آمده بود این گونه توضیح داد: «حدود یک هفته پیش از پخش این برنامه، گفت‌وگویی در شبکه زنجان با ایشان منتشر شد و این پدر دردمند، صادقانه از افزایش قیمت دلار و گران شدن داروهای پسرش که سرطان داشت صحبت کرد.. ما نیز از این پدر زنجانی و فرزند8 ساله اش برای حضور در برنامه دعوت کردیم. از آنجایی که این کودک چند سال تحت شیمی درمانی‌های مفصلی قرار گرفته بود و صفحه پرونده پزشکی زیادی دارد، این کودک هنوز هم به مراقبت‌ های زیاد نیاز دارد. نظریه دو پزشک معتبر حاکی از این است که این کودک همچنان مریض است و تا پنج سال آینده به مراقبت نیاز دارد. البته شکر خدا الان وضعیت بهتری دارد و همچنان تحت درمان است. مشخص است که مراقبت از این کودک به معنای انجام آزمایش‌های پیاپی و خرید دارو است که گواهی تجویز پزشکانی که به این نکته اذعان کرده‌اند نیز وجود دارد و در اختیار ما نیز قرار داده شده است.»
ضیا خاطرنشان کرد: « پاسخ ما به کسانی که می ‌گویند برنامه فرمول یک درباره حضور این فرد در برنامه تحقیقی نکرده و اطلاعاتی نداشته، این است که دلیل دعوت ما از ایشان این بوده که فرزند او مشکل سرطانی داشته و همچنان به درمان نیاز دارد. حالا نیز جدا از همه هیاهوها و جنجال ها این کودک همچنان مشکل بیماری خود را دارد و پس از طی دوره‌های شیمی درمانی، همچنان به مراقبت نیاز دارد و 10 درصد امکان دارد بیماری او مجددا بازگردد.»
مجری برنامه فرمول یک همچنین درباره حواشی ادعای پدر کودک یادشده مبنی فروش یکی از کلیه‌های خود برای درمان فرزندش نیز بیان کرد: «وقتی ایشان به برنامه ما آمدند، به تیم سردبیری ما اعلام کردند که کلیه‌شان را به خاطر درمان فرزندشان فروخته‌اند و جای بخیه‌ها را هم نشان دادند. نکته این است که علت دعوت ما از ایشان فروش کلیه او نبود و دلیل اصلی بیماری فرزندشان و مشکلات درمانی او بوده است. به هر حال بعد از گذشت دو روز از پخش برنامه، پیش از آنکه رسانه‌ها یا اشخاص دیگر متوجه این موضوع شوند، متوجه شدم این ادعا درست نبوده است.»
او افزود: «در طول برنامه ما همه تحت تاثیر صحبت های این پدر و فرزند قرار گرفته بودیم و به این آقا کمک کردیم.اما بعد از دو روز متوجه شدیم که شماره حساب این آقا به صورت گسترده‌ای در فضای عمومی منتشر شده است. زمانی که این مطلب را متوجه شدم، پستی را در صفحه اینستاگرم خودم منتشر کردم که دیگر پول کافی است و دیگر نیازی به کمک نیست. همزمان با این خبر نیز متوجه شدم که مهمان ما درباره سال اهدای کلیه خود راست نگفته است. بر همین اساس با او تماس گرفتم که جواب نداد و به پلیس فتا زنگ زدم. چراکه مهم ترین دغدغه‌ام این بود که مردم به برنامه ما اعتماد کرده‌اند و من باید حواسم به پول مردم باشد. این درحالی است که حتی یک بار هم در برنامه نگفتیم به این فرد کمک کنید و شماره حساب او را اعلام نکرده بودیم. در واقع اصلا این موضوع به ما ارتباطی نداشت، ولی چون به ۱۰۰۰ تومان پول مردم هم حساس بودم و احساس مسئولیت می‌کردم، شخصا برای پیگیری این موضوع اقدام کردم.»
او در ادامه با اشاره شرایط مالی سخت این فرد، تاکید کرد: «به هر حال باید این نکته را هم در نظر بگیریم، فردی که کلیه خود را به هر دلیلی می‌فروشد، قطعا نیاز مالی شدیدی داشته است؛ بنابراین مشخص بود که مهمان برنامه ما در شرایط مالی سختی قرار داشت و به هیچ وجه نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. بر همین اساس هم ما فکر می‌کنیم بخشی از این پول باید حتما به او کمک بشود.»او هم چنین عکس زیر را به عنوان مدرک منتشر کرد:
توضیحات جدید علی ضیا درباره مهمان جنجالی برنامه فرمول یک
علی ضیا در ادامه صحبت های خود گفت: «در جریان این حواشی به خیلی‌ها برخورد و خیلی‌ها فقط مدنظرشان علی ضیا بود؛ از بعضی‌ها پرسیده شد که چرا حرف‌های ناروا و ناصحیحی را درباره این برنامه مطرح کرده‌اید و آنها گفتند مشکل ما فلانی است و اگر او نبود این حرف‌ها زده نمی‌شد. این درحالی است که برای من همیشه انعکاس دغدغه‌های مردمی مهم بوده است.
او گفت که مدیران و مسئولان باید تحمل بیشتری داشته باشند و ااتهام و تهمت زدن زدن در شان آنها نیست
ضیا در پایان سخنان خود اظهار کرد: «از مردم ایران تشکر می‌کنم؛ دلیل اصلی اینکه پاسخ من طول کشید این بوده که دغدغه‌ اصلی‌ام اعتماد مردم است و مطمئنم که لطف‌شان نسبت به برنامه ما همیشگی خواهد بود، چراکه دغدغه اصلی ما انعکاس دغدغه‌های مردم است.
advertising