بیوگرافی رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول

مجلهچهره ها

- 98/04/09
بیوگرافی رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پولرابرت کیوساکی نویسنده، تاجر و سرمایه گذار مشهور جهان در 8 آوریل سال 1947 در شهر هیلو واقع در هاوائی به دنیا آمد. وی یک دو رگه ی ژاپنی – آمریکایی است.
این نویسنده مشهور تا به حال کتاب های زیادی را به چاپ رسانده است. وی از راه نوشتن کتاب پدر پولدار، پدر بی پول به شهرت فراوانی رسیده است. او در این کتاب به راهکارهای کسب ثروت، به روش پدر پولدار اشاره کرده است
بیوگرافی رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول
پدر رابرت کیوساکی رئیس آموزش و پروش در هاوائی بود.
کیوساکی دوران دبیرستان خود را در هاوائی به اتمام رساند و پس از آن به شهر نیویورک واقع در کشور آمریکا رفت و تحصیلات دانشگاهی خود را در آن جا به اتمام رساند. پس از اتمام تحصیل خود به استخدام نیروی دریایی آمریکا درآمد.
وی پس از مدتی بعد از گذراندن دوران آموزشی به عنوان خلبان به ویتنام منتقل شد.

رابرت کیوساکی پس از اینکه ماموریتش در ویتنام به پایان رسید تصمیم گرفت یک کار کوچگ برای خود راه اندازی کند. او یک کارگاه تولید کیف مردانه از جنس نایلون و ولگرو را راه اندازی نمود که با تولید محصولات باکیفیت و بی نظیری توانست ثروت زیادی را از این راه به دست آورد.

پس از موفقیت در زمینه ی تجارت، رابرت کیوساکی تصمیم گرفت که یک موسسه ی بین المللی برای تعالیم علمی بنا کند، تا در آن هر شخص با هر تابعیتی از سراسر جهان بتواند در این موسسه راه و رسم و فنون تجارت و سرمایه گذاری را یاد بگیرد. این موسسه آموزشی در هفت نقطه از جهان فعالیت دارد و اکنون ده ها هزار نفر در این موسسات به یادگیری علم اقتصاد مشغول هستند. در این موسسات آموزشی ایده های جذاب اقتصادی آموزش داده می شود.
بیش تر کلاس های موسسات رابرت کیوساکی 1 ساعت تا 3 روزه هستند. درس هایی که در کلاس های او تدریس می شود عبارتند از : سرمایه گذاری با سود زیاد و خطر کم، آموزش به کودکان برای سرمایه دار شدن و …

جالب است بدانید که وقتی رابرت 47 ساله شد، از کار کناره گیری کرد. خیلی زود به سرمایه گذاری کردن علاقه مند شد و در این راه پا گذاشت. چون معتقد است که پول باید برای ما کار کند نه این که ما برای پول! او در دورانی به سرمایه گذاری پرداخت که همه با یک بدبینی به سرمایه گذاری نگاه می کردند و اهل ریسک نبودند، به همین خاطر رابرت کیوساکی قانون پول در گردش را ابداع نمود. به کمک این قانون هر فردی با هر سطحی در جامعه می توانست وارد عرصه سرمایه گذاری شود.

ایده ها و تفکرات کیوساکی در زندگی قابل اجرا است و رابطه ی تنگاتنگی با زندگی افراد دارد. به طوری که با موفقیت ها و راهکارهایی که داشته، مورد تحسین افراد مشهوری همچون آنتونی رابینز قرار گرفته است. یکی از کتاب های فوق العاده رابرت کیوساکی کتاب پدر پولدار، پدر بی پول است که جزو پر فروش ترین کتاب ها در سراسر جهان بوده است و در کشور ایران هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رابرت کیوساکی علاوه بر داشتن یک مغز اقتصادی قوی یک سخنور فوق العاده هم هست و می تواند به خوبی رابطه ی بین پول و افراد را توضیح دهد. بزرگ ترین راهنما و الگوی کیوساکی همیشه پدرش بوده است. کتاب های او در 109 کشور در جهان و با 51 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
رابرت کیوساکی در سال 2005 در دسته ی 25 نفر از نویسندگان مشهور و با ارزش قرار گرفت. او به واسطه ی این موفقیت بزرگ کتاب «دو مرد یک پیام: چرا می خواهیم شما هم ثروتمند شوید؟» را در سال بعد به چاپ رساند.
advertising