واکنش علی مطهری به فیلم کشف حجاب ستاره اسکندری در ترکیه

مجلهچهره ها

- 98/04/03
واکنش علی مطهری به فیلم کشف حجاب ستاره اسکندری در ترکیهچند روزی است که فیلم هایی از ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون ایانی در فضای مجازی منتشر شده است که موجی از انتقادات را برای این هنرپیشه به دنبال داشته است. در این ویدیو ستاره اسکندری در یک مرکز خرید در ترکیه است در حالی که حجاب ندارد.

علی مطهری نماینده مجلس مردم تهران در دور دهم است. وی به ماجرای بی حجابی ستاره اسکندری واکنش نشان داد و با انتشار متن زیر از این هنرپیشه دفاع کرد:
«اگر یک بازیگر زن در یک برنامه رسمی بین‌المللی در خارج از کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کند باید پوشش اسلامی را به نحو درست رعایت کند اما اگر برای یک سفر شخصی یا خانوادگی به خارج از کشور رفته است مامور نیستیم تجسس کنیم که آیا پوشش اسلامی را رعایت می‌کند یا نمی‌کند و اگر رعایت نکرد او را به ریاکاری و نفاق متهم کنیم زیرا منطق او این است که در داخل ایران قانون را رعایت می‌کنم و در خارج به هر دلیلی از جمله سهل‌انگاری یا همرنگ جماعت شدن رعایت نمی‌کنم، گرچه می‌دانم که درست و صلاح و حکم عقل و شرع آن است که در همه جا رعایت کنم و رفتار یگانه داشته باشم.
اگر بازیگر زن یا مرد در یک سفر شخصی خارجی شعائر اسلامی را رعایت نکرد نباید به اشاعه آن بپردازیم هرچند تذکر لازم است اما اگر به عنوان نماینده ایران در یک برنامه رسمی بین‌المللی این شعائر را زیر پا گذاشت باید مورد مواخذه قرار گیرد.»

ستاره اسکندری تا به حال به انتشار این فیلم هیچ واکنشی نشان نداده است. پیش از این بازیگران دیگری مثل پژمان بازغی و نفیسه روشن از خانم اسکندری دفاع کرده بودند.
advertising