بیوگرافی و عکس های کارل لاگرفلد سلطان مد جهان

مجلهسلبریتی ها

- 97/10/02
بیوگرافی و عکس های کارل لاگرفلد سلطان مد جهانکارل لاگرفلد متولد 10 سپتامبر 1933 در هامبورگ آلمان است. وی یک طراح مد، هنرمند و عکاس آلمانی مستقر در پاریس است. او طراح ارشد، مدیر خلاقیت خانه مد شانل (Chanel) و خانه ایتالیایی فندی (Fendi)، و موسس برند خودش به شمار می¬‌رود. او در طول دهه های مختلف، بر روی انواع پروژه‌ های مربوط به هنر و مد فعالیت نموده است.
پدر کارل لاگرفلد یک تاجر ثروتمند به نام اتو لاگرفلد و نام مادرش الیزابت بلمان است.
کارل لاگرفلد در یک مدرسه خصوصی تحصیلات دوران دبیرستان خود را به پایان رساند. وی در این مدرسه در رشته¬‌ های نقاشی و تاریخ تحصیل نمود.
بیوگرافی و عکس های کارل لاگرفلد سلطان مد جهان

آغاز فعالیت حرفه ای کارل لاگرفلد


کارل لاگرفلد در سال 1995 در یک مسابقه طراحی شرکت کردو توانست رتبه اول را کسب کند. پس از آن به عنوان پاداش به عنوان دستیار پیر بالمین استخدام شد. اوبه مدت سه سال در آن جا مشغول به فعالیت بود و سپس به ژان پاتو پیوست و حدود پنج سال نیز در آن جا فعالیت داشت و حدود ده مجموعه مد لباس زنانه در آن جا طراحی کرد.
در سال 1963، کارل برای موسسه طراحی تیزیانی (Tiziani) شروع به کار کرد. تیزیانی، یک موسسه طراحی لباس رومی بود که در آن سال توسط اوان ریچاردز (Evan Richards) از جکسبوروی تگزاس تاسیس شده بود. لاگرفلد و ریچاردز، اولین مجموعه این موسسه را در سال 1963 با هم طراحی نمودند.
طراحی های لباس این طراح مد و لباس همیشه مورد استقبال قرار گرفته است.

طراحی برند شنل و کارل لاگرفلد


در سال 1983 کارل لاگرفلد به کمپانی شنل پیوست. دقیقا 10 سال بعد از مرگ کوکو شنل، بانوی بی‌نظیر دنیای مد و خالق کمپانی شنل، کارل با طرح‌ هایش جان تازه‌ای به این برند بخشید و ایده های ناب و ذابی به این برند داد.
وی در سال 1984 برند خود با نام “کارل لاگرفلد” را ثبت گرد و آن را بازتابی از افکار جنسی در طراحی نامید. این شرکت کار خود را با تولید لباس و عطر شروع کرد.
در سال 2007، یک فیلم مستند بلند در مورد این طراح با نام محرمانه لاگرفلد (Lagerfeld Confidential)، توسط وگ ساخته شد.
از جمله فعالیت های این طراح مد برتر جهان می توان به تاسیس اولین فروشگاه کارل لاگرفلد در فروشگاه لاگونا در دوجه قطر نام برد.
هم چنین در سال 2016 دو لابی مسکونی از شهرک ¬‌های آکوالینا (Acqualina) را که در منطقه مسکونی لوکسی در جزایر آفتابی ساحل میامی واقع شده‌اند را طراحی کرده است.

جنجال ها و شایعات زندگی کارل لاگرفلد


کارل لاگرفلد در مجموعه طراحی لباس های خود برای شانل استفاده کرد که این موضوع سر و صدای زیادی به پا کرد . پس از مدتی وی به طور رسمی به خاطر این موضوع عذرخواهی رسمی کرد. وی عنوان کرد که این طرح را از کتابی در مورد تاج محل هند دیده و از آن الهام گرفته و فکر کرده که یک شعر عاشقانه است.
نکته جالب در زندگی این فرد این است که هیچ کس از سن واقعی او اطلاع دقیقی ندارد چون او همیشه سنش را کم تر از سن شناسنامه ای خود عنوان می کند.
او هم‌ اکنون در پاریس زندگی می‌ کند و مدیر اجرایی بخش طراحی لباس شنل است. او در جهان با استایل یونیفرم معروفش یعنی با موهای سفید از پشت بسته شده و عینک آفتابی مشکی، پیراهن سفید با یقه‌های بلند شناخته می‌شود. شاید بسیاری اسم او را ندانند ولی ظاهر خاصش مورد آشنای مردم است. به او لقب قیصر مد جهان داده اند.
advertising