بیوگرافی نادر فقیه زاده نابغه ایرانی و طراح خودروی BMW

مجلهچهره ها

- 97/09/29
بیوگرافی نادر فقیه زاده نابغه ایرانی و طراح خودروی BMWنادر فقیه زاده طراح خودرو BMW متولد سال 1353 در تهران است. او طراح فضای داخلی و خارجی حداقل چهار سری از خودروهای BMW است. سری هایی که در تمامی نمایشگاه های معتبر اتومبیل دنیا، تحسین منتقدین را از آن خود کرده اند.
پدر نادر فقیه زاده کارمند سفارت ایران در کشور آلمان بود. به همین خاطر او به همراه خانواده زمانی که ده سال داشت به کشور آلمان مهاجرت کرد. او از همان دوران کودکی علاقه مند به ماشین ها و خودروها بوده و طراحی آن های برایش جالب بنظر می رسید.
همین علاقه او باعث شد که رشته دانشگاهی اش را مرتبط با آن انتخاب کند.وی در دانشگاه معتبر «فورزهایم» مونیخ در رشته طراحی وسایل نقلیه مشغول به تحصیل شد و توانست با کسب رتبه بالا فارغ التحصیل شود.
بیوگرافی نادر فقیه زاده نابغه ایرانی و طراح خودروی BMW

آغاز فعالیت حرفه ای نادر فقیه ساز طراح خودروی کمپانی BMW


او در زمان دانشجویی خود با شرکت BMW آشنا شد. همزمان از دو شرکت پورشه و بی ام دبلیو پیشنهاد همکاری داشت. اما علاقه ی شخصی موجب گردید تا او شرکت BMW را انتخاب کند. فقیه زاده حدود شش سال به عنوان مهندس طراحی فضای خارجی مشغول به کار بود.
وی از سال 2006، تا انتهای سال 2007 به بخش طراحی داخلی BMW منتقل شد. ارتقای طراحی های جامع، دارای روح و یکپارچه او موجب گردید تا طرح پیشنهادی او برای فضاهای داخلی، مدل های F01 و F02 از سری 7 بی ام دبلیو، مورد تایید و اجرا در مدل نهایی گردداو ریشه ی این سبک از طراحی خود را را در تکنولوژی روز می داند و توجه به جزئیات را پیش نیاز هر نوع طراحی می داند که، قرار است روزی مخاطبین را شگفت زده کند.

کار طراحی او آن قدر فوق العاده و شگفت انگیز است که منتقدین و مهندسین صنعت خودرو می گویند فضای داخلی سری هفت فعلی از نظر طراحی فضای داخلی بهترین و کامل ترین است.
در سال 2008 نادر فقیه زاده مجددا به قسمت طراحی های خارجی BMW رفت. او در این بخش سه پروژه فوق العاده را به سرانجام رساند:
– اول طراحی فضای خارجی BMW 6 Series Convertible
– دوم طراحی فضای خارجی BMW 6 Series Grang Coupe
– سوم طراحی فضای خارجی BMW 6 Series Coupe

بسیاری از منتقدین معتبر دنیای خودرو، طراحی سوم وی مربوط به بی ام دبلیو سری شش کوپه را یکی از سه طرح برتر شرکت BMW طی ده سال گذشته می دانند. بی ام دبلیو سری شش کوپه در سال 2010و در Paris Motor Show نمایش داده شد. این طرح از نظر کمپانی BMW هفت سال جلوتر از زمان خود بود.
یکی از نکات قابل توجه این است که نادر فقیه زاده در سال 2009 و2010دو طراحی خودرو مورد تایید در کارنامه کاری خود دارد. این موضوع در BMW تقریبا بی سابقه است. جالب است بدانید رنگ استفاده شده در گرند کوپر سری شش، «برنز یخ زده» نامیده می شود و این رنگ اختصاصا برای این سری و برای اولین بار ساخته شده است.
روند طراحی یک خودرو در BMW بسیار پیچیده و در عین حال رقابتی است:
نادر فقیه زاده یکی از بهترین طراحان مدرن اتومبیل و یک نابغه د زمینه طراحی خودرو است. او در حال حاضر سرپرستی طراحی خارجی بدنه خودرو شرکت BMW در بخش طراحی های حرفه ای را بر عهده دارد.

ماشین نادر فقیه زاده نابغه طراحی خودرو


نادر فقیه زاده خودش یک BMW سری سه سال 2010 دارد.
او طراحی مدل های سری3.0 و سری قدیمی 2000tii و سری های M3 و X6 را نیز دوست دارد.
وی در جایی عنوان کرده به غیر از BMW برخی از ماشین های لامبورگینی و استون مارتین را هم دوست دارد.

با کمی تامل می توان دریافت که ایرانی ها جزو نوابغ جهانی هستند که اگر به سایر جوانان در کشور پر و بال بیش تری دهیم می توانیم فقیه زاده های زیادی را در کشور خودمان پرورش دهیم.
advertising