بیوگرافی و عکس های راک بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/24
بیوگرافی و عکس های راک بازیگر هالیووددواین داگلاس جانسون ملقب به صخره، دِ راک یا راک زاده 2 مه 1972 در هایورد کالیفرنیا کشتی‌کج کار قهرمان 8 دوره جهان یک بازیگر آمریکایی، تولیدکننده و کشتی‌گیر حرفه‌ای نیمه بازنشسته است. فارغ التحصیل لیسانس مطالعات عمومی در جرم شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه میامی در سال 1995 است بجز بازیگری، ورزشکار حرفه ای کشتی کج و تهیه کننده است .

پدرش راکی جانسون، پدر بزرگش پیتر ماتیونا و مادربزرگش لیا مایویا هر سه از کشتی گیران کج مشهور زمان خود بودند، دواین جانسون لقب راک به معنی صخره را از نام پدرش گرفته است .

فعالیت خود را با کشتی گرفتن و بازی در راگبی شروع کرد . خیلی زود با راگبی به شهرت رسید و عضو تیم دانشگاه شد، اما آسیب دیدگی پشت سر هم مانع از ادامه کارش در این رشته شد و در سن 23 سالگی از این رشت خداحافظی کرد .
بیوگرافی و عکس های راک بازیگر هالیوود
اولین بار در سال 1999 وارد دنیای بازیگری شد سپس در یک مستند برای پدر بزرگش نیز بازی کرد، اما بصورت حرفه ای در سالل 2001 در فیلم بازگشت مومیایی در نقش عقرب شاه بازی کرد . او برای بازی در این فیلم 5/5 میلیون دلار دستمزد گرفت که رکورد بالاترین دستمزد برای اولین فیلم در دنیا بود که در کتاب رکورد گینس ثبت شده است .

شروع شهرت او با فیلم ها هرکول، گارد سالحی، سری فیلم های سریع و خشمگین به اوج خود رسید تا در سال 2016 با رقم 64.5 میلیون دلار دستمزد گرانترین بازیگر جهان شود .

قبل از طلاق در سال 2006 با لورن هاشینی دختر سیناب هاشینی موسیقدان برجسته آمریکایی آشنا شد، بعد از طلاق از همسر اول با او ازدواج کرد . این زوج در سال 2015 صاحب یک دختر به نام یاسمین شدند، فرزند دوم آنها در سال 2018 باز هم یک دختر بنام جیا بود، به این ترتیب راک از هر دو ازدواج خود سه فرزند دختر دارد .

شهرت و محبوبیت راک او را در اینستاگرام به 102 میلیون فالور رساند در سال 2016 توسط تایم جز 100 نفر بانفوذ در جهان نام گرفت و در سال 2015 مجله عضله او را مردن قرن نامید .

راک در سال 2016 اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 خواهد شد به همین خاطر سازمانی تحت عنوان “راک را پیش ببر 2020 تاسیس کرده تا با کمیسیون انتخابات فدرال همکاری کند .

فیلم های راک


کم احتمال
بازگشت مومیایی
عقرب شاه
به جنگل خوش آمدید
سربلند
آرام باش
رستاخیز
دار و دسته فوتبالی‌ها
رنو ۹۱۱: میامی
داستان‌های سرزمین جنوبی
نقشه بازی
اسمارت را بگیر
مسابقه تا کوه جادوگران
Planet 51
پری دندان
Why Did I Get Married Too?
سریعتر
مردانی دیگر
امپایر استیت
سریع و خشمگین ۵
سفر ۲: جزیره اسرارآمیز
جی.آی.جو: تلافی
خبرچین
سریع و خشمگین 6
رنج و گنج
جی.آی.جو: تلافی
هرکول
سریع و خشمگین 7
سن آندریاس
اطلاعات مرکزی
موآنا
سرنوشت خشمگین
گارد ساحلی
جومانجی:به جنگل خوش آمدید
رمپیج
مبارزه با خانواده من
جنگل کروز
advertising